باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

شهید محسن حججی در محرم امسال یک تنه واقعه عاشورا را بازسازی کرد

مردم آذربایجان غربی بر لزوم حفظ ارزش خون و حرکت عاشورایی شهید محسن حججی و دیگر شهدای کشورمان تاکید کردند .

به گزارشخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ دهه نخست ماه محرم امسال را در حالی می گذرانیم که مردم با تشکیل دستجات عزاداری به عزاداری و نوحه خوانی برای اباعبدالله الحسین(ع) و 72 تن از یاران با وفایش می پردازند و علما و روحانیون در منابر مساجد و جمع عزاداران حسینی به تشریع و تبین واقعه ی عاشورا و اهداف قیام امام حسین (ع) در دشت کربلای سال 61 هجری قمری پرداخته و در کنار آن گروه ها و هیات های مختلف شبیه خوانی در هر گوشه ای از فضای شهر و روستاها در تلاش و تمرین برای بازسازی و شبیه خوانی واقعه عاشورا در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی هستند .

اما آن طرف تر محسن حججی شاگرد مخلص این مکتب ، درسنامه ی عشق را در سطح عالی فرا گرفته و با مشق و بازسازی آن ؛ یک تنه واقعه سراسر عشق و ایثار و شهادت و دیدار با حق را در بطن تاریخ به نمایش جهانیان گذاشت .

شهید محسن حججی وقتی در سنین جوانی به جنگ با شمر زمانه رفت نقش حضرت علی اکبر(ع) ، با قطع دستانش نقش ابوالفضل العباس (ع) ، و با لب تشنه و بریدن سر از تن مطهرش ، نقش اباعبدالله الحسین (ع) در صحرای کربلا را خداپسندانه بازسازی کرد و نمره ی عالی را برای دیدار با حق گرفت .

البته ناگفته نماند که در سناریوی عاشورایی محسن حججی ؛وجود زخم های متعدد بر پیکر پاکش صحنه های غم بار اهانت کفار بر بی بی پهلوشکسته ی دو عالم ، خانم فاطمه الزهرا (س) و صحنه ی سربلندی و سرافزاری و باشکوه اسارتش نقش بی بدیل حضرت زینب کبری (س) در کربلای سال 61 هجری قمری را در اذهان عمومی یادآور شد .

مردم مومن و شهید پرور آذربایجان غربی نیز همچون ملت عزیز سراسر کشورمان ضمن بزرگداشت راه و حرکت عظیم و عاشورایی شهید محسن حججی ، از چند جهات حرکت عاشورایی وی را مقدس می شمارند و بر حفظ ارزش خون و اهداف این شهید مدافع حرم تاکید دارند .

جوان 23 ساله می گوید : شهید محسن حججی با حرکتش نشان داد واقعا دانش آموخته مکتب اباعبدالله الحسین (ع) و در آخر نیز جان خود پای آرمان های این داد .

خواهر42 ساله شهیدی می گوید : اگر دقت کنید در حال حاضر یک فضای یکنواخت معنوی و وحدت آفرین در کشور حاکم است ، چیزی که خواست تمام شهدا برای حفظ دین اسلام و انقلاب در برابر دشمنان لازم است ، برای همین هدف این شهید مقدس است .

مرد 54 سال می گوید : حرکت عاشورایی شهید محسن حججی مقدس است چرا که محسن حججی زمانی بیرق جنگ با کفار و شمر زمانه را علم کرد که در داخل کشور برخی ها از حریم اسلام رد شده و با گرفتن عکس های سلفی و انتشار این گونه مباحث در فضای مجازی ، حریم اسلام را خدشه دار کرده و فرصت سوءاستفاده ی دشمنان را فراهم کرده بودند و شهین حججی با یک حرکت در واقع کشور اسلامی مان را از گزند برخی بی حرمتی ها واکسینه کرد .

خانم 35 ساله هم می گوید : شهدای مثل شهید محسن حججی الان در جامعه ی ما کم نیستند ، شهدای مدافع حرم دیگری نیز همچون شهید حججی سرشان از تن جدا شد و همگی با سربلندی به کاروان اباعبدالله الحسین (ع) ملحق شدند ، این عزیزان برای ما همچون شمع همیشه روشن هستند تا ما در حفظ ارزشها و دستاورد های قیام امام حسین (ع) و یاران با وفایش و همچنین شهدای گرانقدر انقلاب و 8 سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و در نهایت مبارزه با دشمنان دین و انقلاب راهمان را گم نکنیم .

شهید محسن حججی رفت ، البته سبکبال پر کشید و رفت چرا که از فرزند 2 ساله اش و زن جوان اش و پدر و مادر و دیگر اهل خانواده اش به تاسی از سرور و سالار شهیدان (ع) دل کند و رفت تا به قول خودش به چیزهای بهتردیگری ، به نوکری خانم زینب کبری(س) و به لقاءالله برسد که سرافرازانه رسید .

او که به راستی دانش آموخته ی مکتب اباعبدالله الحسین(ع) بود و درسنامه اش را به خوبی یاد گرفته بود ، رمز متعالی شدن را برهمگان آشکار کرد و اعلام کرد که طوری زندگی کنید که خدا عاشقتان باشد اگر خدا عاشقتان شد خوب خریداری تان می کند .

حکیمه علیزاده

انتهای پیام/ح

شهید محسن حججی شاگرد مخلص مکتب عاشورا، درسنامه ی عشق را مشق و بازسازی کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.