مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری خراسان رضوی ؛

گردشگری خلاق باید وارد زندگی مردم شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری خراسان رضوی گفت: باید به سمتی پیش برویم که گردشگری عمومی شود و تشکل‌ها باید رقم بزنند گردشگری را و گردشگری خلاق باید وارد زندگی مردم شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد رحیم رهنما  در مراسم نواختن زنگ گردشگری درهنرستان شهدای برق ناحیه چهارمشهد گفت: شما دانش اموزان سفیران صلح آینده هستید بنابراین شما می‌توانید توسعه اینده را رقم بزنید و گردشگری نیز ابزار و وسیله‌ای است برای دست یابی به سعادتی که همه ما در انتظار ان هستیم.


وی تصریح کرد: گردشگران باید با فرهنگ بومی و محلی کشور‌ها آشنا شوند و در این راستا مراکز آموزشی و تشکل‌ها می‌توانند کمک کنند که امورات مربوط به گردشگری توسط مردم ساماندهی شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری خراسان رضوی گفت: انواع گردشگری‌ها قابل احترام و اهمیت هستند برای فرهنگ‌های مختلف و به خصوص در شهر مشهد که گردشگری زیارت حرف اول را برای توسعه این شهر می‌زند.
 
رهنما افزود: پیش بینی کردیم تا سال ۱۴۰۴ نزدیک به ۴۰ میلیون گردشگر داشته باشیم و ساماندهی و خدماتی که باید به این گردشگران ارائه شود باید برنامه ریزی شود و چشم انداز روشنی برای اینده توسعه منطقه‌ای داریم و محور توسعه آینده با توجه به مطالعات انجام شده بر محور گردشگری است و امیدواریم حرکت‌هایی که در گردشگری شروع شده ما را به سمت این چشم انداز و اهداف پیش بینی شده برساند.
 
وی گفت در شهر مشهد و استان خراسان ظرفیت‌های خوبی برای توسعه گردشگری داریم و امیدواریم با همکاری تشکل‌ها بتوانیم ارتباط دانش اموزان را با حوزه عملی گردشگری آشنا کنیم.
 
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری خراسان رضوی افزود:باید مهارت‌ها افزایش پیدا کند و فکر کردن، عمل کردن و تجربه کردن را در کنار هم یاد بگیریم؛ و فعالین حوزه گردشگری نیاز دارند مهارت‌های تجربی را نیز فرا بگیرند .
 
رهنما گفت: امیدواریم بتوانیم  با حضور اتحادیه هتل داران دوره‌های منظم برای کارورزی و مهارتی داشته باشیم تا دانش اموزان نیز به لحاظ عملی توانایی‌های لازم را کسب کنند و با ارتباط بین نهاد‌های اموزشی و اجرایی و صنعت وجود دارد امیدواریم بتوانیم به اشتغالزایی و بیکاری در رشته‌های مختلف بویژه گردشگری و جهانگردی و هتلداری کمک کنیم.

انتهای پیام//ف.ج
 
 

زنگ گردشگری در مدارس خراسان رضوی نواخته شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.