سرپرست فرمانداری کرمان؛

جلوی ساخت وسازهای غیرمجاز شبانه بایستیم

سرپرست فرماندار کرمان گفت: کار اصلیی پیشگیری از حاشیه نشینی در حریم شهرها ، برعهده شهرداری است وباید با ممانعت از ساخت وسازشبانه جلوی این مسئله را گرفت.

جلوی ساخت وسازهای غیرمجاز شبانه بایستیمبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،علی بابایی سرپرست فرمانداری کرمان در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حاشیه نشینی شهرستان بابیان اینکه اصل کار مقابله و پیشگیری از توسعه حاشیه نشینی در حریم شهرها برعهده شهرداری است گفت : اگر هر دستگاهی که در این زمینه بخشی از مسئولیت را برعهده دارد کار خود را به درستی انجام دهد مشکلی به نام حاشیه نشینی نخواهیم داشت .

وی افزود : مهاجرت روستائیان به شهرها پدیده حاشیه نشینی را به دنبال خواهد داشت در حالی که دولت با صرف هزینه های زیاد و ارائه خدمات اساسی و زیربنایی شرایط مناسبی برای ماندگاری روستائیان فراهم است.

وی با بیان اینکه عوامل زیادی دست به دست هم داده اند که ما شاهد ایجاد حاشیه نشینی در شهرها باشیم گفت : مهمترین عوامل ایجاد حاشیه نشینی باید احصاء و چاره اندیشی شود دستگاه های خدمات رسان آب و برق و گاز نقش مهمی در جلوگیری از حاشیه نشینی دارند که با عدم ارائه خدمات از طرف این ادارات این امر شدنی است.

وی همچنین با تاکید براین امر که هدف از ایجاد این جلسات جلوگیری از حاشیه نشینی و پیامدهای ناشی از آن می باشدگفت: با وجود تلاشهای زیادی که صورت می پذیرد ساخت و سازهای غیرمجاز به صورت شبانه انجام می شود اگر هزینه ساخت و ساز غیرمجاز افزایش یابد می تواند به صورت عاملی بازدارنده محسوب شود.

رئیس کارگروه حاشیه نشینی شهرستان ضمن تاکید به این موضوع که برغم کمبود امکانات و منابع مالی ، مسئولین امر باید با جدیت این مسائل را دنبال کنند گفت : باید خدمات زیربنایی تنها به ساخت و سازهایی ارائه شود که در محدوده طرح هادی انجام شده و خارج از طرح به هیچ وجه خدمات دهی انجام نگیرد در داخل روستاها نیز خدمات دهی بایستی با تائید دهیاران صورت پذیرد.

معاون برنامه ریزی فرمانداری هم با اشاره به اینکه در بحث ساخت و ساز غیرمجاز دو مقوله مطرح است یکی ساخت و سازهایی که در گذشته انجام شده اند و دیگری ساخت و سازهایی که در حال حاضر و شبانه انجام می شوند گفت : در حال حاضر بحث پیشگیری از توسعه ی حاشیه نشینی برای ما ازاولویت بیشتری برخوردار است.

سلاجقه افزود: ادارات شهرداری ، منابع طبیعی ، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی در زمینه مقابله با حاشیه نشینی مسئولیت اصلی را برعهده دارند.

معاون شهردار کرمان نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه جلوگیری از حاشیه نشینی بیان داشت : از دی ماه 94 تا کنون باکمک نیروی انتظامی 370 هکتار رفع تصرف داشته ایم که 34 هکتار آن مربوط به سال جاریست.

محمدرضا خانی مشکل اصلی شهرداری در امر مقابله با حاشیه نشینی را ساخت و سازهای غیرمجاز شبانه عنوان کرد و افزود : برخی افراد با بکارگیری تعداد زیادی کارگر به صورت شبانه اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز می نمایند همچنین وجود زمین خوارانی که یک قطعه زمین را چندین دست به فروش می رسانند نیز مشکل بزرگ دیگری است که کار مقابله را سخت تر می کند.

انتهای پیام/ح

جلوی ساخت وسازهای غیرمجاز را بگیریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار