بیرانوند:رکورد شکنی وزنه برداران بزرگ ترین افتخار من است

سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت:بزرگ ترین افتخار من در رقابت های داخل سالن عملکرد و رکوردهای بی نظیر وزنه برداران بود.

محسن بیرانوند در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره عملکرد تیم ملی وزنه برداری در بازی های داخل سالن آسیا اظهار کرد:از عملکرد تیممان در بازی های داخل سالن رضایت دارم به طوری که توانستیم در‌آنجا چهار مدال کسب کنیم از طرفی هم خیلی ناراحتم که علیرضا سلیمانی نتوانست به حقش که کسب مدال بود،دست پیدا کند.او یکی از وزنه برداران با اخلاق کشورمان محسوب می شود و با بد شانسی 2بار در زدن وزنه 218 کیلوگرم ناکام بود و اگر می توانست آن را بزند بدون شک به مدال برنز دست می یافت.

او ادامه داد:به نظر من سهراب مرادی،همایون تیموری،علی هاشمی،علی میری عملکردشان در این مسابقات خوب بود به طوری که توانستند بالاترین وزنه های طول عمرشان را در ترکمنستان بزنند و همین برای من بالاترین پاداش به حساب می آید.در ضمن باید بگویم بزرگ ترین افتخار من در این رقابت ها عملکرد و رکوردهای بی نظیر وزنه برداران بود.

سرمربی تیم ملی درباره رکورد شکنی سهراب مرادی در بازی های داخل سالن ترکمنستان بیان کرد:سهراب ورزشکاری است که توانسته به عنوان قهرمانی المپیک و آسیا برسد و به اعتقاد من واقعا حیف است که در کارنامه او قهرمانی جهان و رکورد زنی به چشم نیاید.خدا را شکر استراتژی و برنامه ما این بود که سهراب رکورد جهان را در ترکمنستان به نام خودش ثبت کند که خوشبختانه در این امر بسیار موفق بود.

بیرانوند در ادامه در مورد اینکه سهراب مرادی چه عملکردی  رادر رقابت های جهانی به ثبت خواهد رساند،گفت:سهراب مرادی در حال حاضر رکورد دار دسته 94کیلوگرم دنیا است و در روز مسابقات جهانی تنها به گرفتن مدال طلا فکر می کنیم و درصورت فراهم شدن شرایط به رکورد دنیا حمله کند. اولویت ما کسب مدال طلا مرادی در  رقابت های جهانی است و او بدون هیچ دغدغه ای به مصاف حریفانش می رود زیرا در حال حاضر رکورددار دنیا است و به همین دلیل تمام تلاش خود را برای کسب مدال طلا به کار می گیرد.

او درباره عملکرد علی هاشمی در ترکمنستان گفت: هاشمی عملکرد خوبی در این رقابت ها داشت. البته مقداری از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی بود و اگر این امر رفع شود، تمرینات خوبی را برای حضور در آناهیوم انجام می دهد. تمام برنامه و هدف من در بازی هی داخل سالن، نزدیک کردن سطح آمادگی جسمانی وزنه برداران به سطح ایده آل بود. به طور مثال وزن علی هاشمی پیش از حضور در اردوی ورزقان 99 کیلوگرم بود اما توانستیم در فرصت مناسب وزن او را 6 کیلوگرم افزایش دهیم. در مجموع از عملکرد هاشمی رضایت دارم.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری درمورد کیفیت بازی های داخل سالن آسیا گفت: باید بگویم سطح این رقابت ها از مسابقات آسیایی بالاتر بود. در بیشتر وزن ها شاهد بودیم که وزنه برداران رکوردهای بهتری نسبت به مسابقات قهرمانی آسیا ثبت کردند. درمجموع میزبانی راضی کننده بود.

او درباره برنامه های آتی تیم ملی وزنه برداری برای رقابت های جهانی آمریکا بیان کرد: با توجه به اینکه سطح کیفی رقابت های قهرمانی جهان سال به سال افزایش می یابد باید دست کم رکوردهای فعلی وزنه برداران کشورمان بین 10 تا 15 کیلوگرم بالا برود تا بتوانیم در آمریکا مدال های خوش رنگی کسب کنیم  و شرمنده مردم عزیز ایران نشویم. بهداد سلیمی نسبت به ماه های پیش، از لحاظ آسیب دیدگی وضعیت بهتری دارد. تمرینات کیانوش  رستمی هم زیرنظر برادرش در حال پیگیری است و امیدوارم سلیمی ورستمی در رقابت های جهانی مدال خوش رنگی کسب کنند.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت:ما اردوهای تیم ملی را از همین امروز آغاز کردیم. ۱۳ وزنه بردار آماده داریم و هر کسی آماده تر باشد و رکورد بهتری بزند، به جهانی اعزام خواهد شد. البته یک اردوی خارج از تهران هم برای وزنه برداران در نظر گرفته ایم که هنوز نهایی نشده است. 

بیرانوند بیان کرد:جا دارد از زحمات مربیان عزیز کشورمان به ویژه مربیان شهرستان ها تشکر کنم که بدون هیچ ادعایی در حال تربیت ورزشکاران هستند.

بیرانوند درباره انتقاد برخی کارشناسان درباره رکورد شکنی سهراب مرادی در رقابت های داخل سالن آسیا گفت:نظر آنها قابل احترام است اما منتقدان از شرایط سهراب اطلاع کاملی ندارند چرا که من به صورت مداوم با او در ارتباط هستم.سهراب مرادی علاقه زیادی داشت پیش از حضور در رقابت های جهانی در یک رقابت های بین المللی شرکت کند.او توانایی ثبت رکوردهای بالاتری هم دارد.براساس برنامه ریزی نفرات را به رقابت های مختلف می بریم و از نظرات دوستانی هم که دغذغه وزنه برداری را دارند استفاده می کنیم.از موافقان و مخالفان هم تشکر می کنم.

او درباره عملکرد همایون تیموری گفت: همایون تیموری در سنگین وزن توانست عملکرد نسبتا خوبی داشته باشد. با این حال معتقدم او باید خیلی بیشتر از این ها وزنه بزند.

سرمربی تیم ملی درباره حضور داشتن علی حسینی،بهداد سلیمی و همایون تیموری در دسته فوق سنگین وزن در اردوهای تیم ملی بیان کرد:خدا را شاکرم که شاگردانم وضعیت خوبی دارند و سعی می کنیم از هر فردی که آماده تر باشد برای حضور در رقابت های جهانی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اظهارات بیرانوند درباره شرایط وزنه برداران برای حضور در رقابت های جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۶
ایشون زحمت مشیدن دمشون گرم نباید تو باد این پیروزی بخوابن اگه رقبای جهانی هم بودن میتونستن رکورد ایرانو حتی بزنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار