تجهیزات سازمان آتش‌نشانی همدان متعلق به ۲۵ سال قبل است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی همدان گفت: تجهیزات سازمان آتش‌نشانی همدان متعلق به ۲۵ سال قبل است باید برای نوسازی آن فکری کرد.

تجهیزات سازمان آتش‌نشانی همدان متعلق به ۲۵ سال قبل استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدرضا بیاناتی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی همدان در جلسه کمیته خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان افزود: با توجه به اینکه تعدادی تجهیزات جدید برای سازمان خریداری شده اما برخی تجهیزات ما قدیمی و متعلق به ۲۵ سال قبل است .

وی ادامه داد: آتش‌نشانان همچنان در امتداد دفاع مقدس در حال جنگیدن هستند و در طول سال در آماده باش کامل به سر می‌برند.

بیاناتی ابراز کرد: در سال‌های اخیر سلسله مراتب در این سازمان دستخوش تغییراتی شده و تا اندازه شبه نظامی شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی همدان به عملکرد این سازمان در 6 ماهه نخست امسال اشاره کرد واظهار داشت: در این مدت 69 هزار تماس با مرکز 125 گرفته شده که از این تعداد 371 تماس در روز منجر به انجام عملیات نشده است.

این مسئول اضافه کرد: از 69 هزار تماس دریافتی 1631 مورد متعلق به شهر همدان بوده و بیش از 10 هزار تماس نیز اشتباه بوده است.

وی با اشاره به اینکه مراکز آتش‌نشانی همدان 48 وظیفه را دنبال می‌کنند یادآورشد: از 69 هزار تماس گرفته شده با مرکز 125 ، 22 هزار نفر از شهروندان موفق به دریافت مشاوره از کارشناسان این مرکز شده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی همدان با اظهار تاسف از اینکه 53 هزار تماس گرفته شده با این مرکز برای ایجاد مزاحمت بوده است اظهار داشت: 7 تماس نیز درباره حریق دریافته شده که پس از اعزام گروه‌های امداد و نجات متوجه کذب بودن آن شده‌ایم.

وی درباره شرایط همدان در حوزه ایستگاه‌های آتش‌نشانی هم گفت: در شهر همدان با استانداردهای موجود تنها دو ایستگاه فاصله داریم هر چند مراکز فعلی ما پاسخگوی نیاز شهروندان هستند.

بیاناتی با بیان اینکه همدان درحوزه آتش نشانی غرب کشورحرف اول را می‌زند و از مراکز برتر کشور است افزود: ما به دو ایستگاه دیگر نیازمندیم که پیشنهاد می‌شود یک ایستگاه در رینگ اول شهر و یک ایستگاه نیز در باغ موزه دفاع مقدس احداث شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ایستگاه مرکزی شهر 21 درصد عملیات‌ها را مدیریت می‌کند خاطر نشان کرد: براساس عملکرد ایستگاه‌ها، ایستگاه اول با انجام 21درصد از عملیات‌ها رتبه نخست را داشته و ایستگاه 19 و ایستگاه مادر نیزبه ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی همدان ابراز کرد: 815 عملیات اطفا حریق، 79 عملیات احتیاط حریق، 739 عملیات امداد و نجات نیز در 6 ماهه نخست امسال انجام شده که از این تعداد 700 مورد متعلق به شهر همدان است.

وی با بیان اینکه در بخش اطفا حریق علف هرز 49 عملیات انجام شده است اظهار داشت: عملیات اطفا حریق علف هرز مهمترین بخش در حوزه اطفا حریق به شمار می‌آید چرا که اگر از پیشرفت آن جلوگیری نشود خسارت بسیاری به جای می‌گذارد.

بیاناتی گفت: در بخش مسکونی نیز 115 مورد عملیات اطفا حریق و در بخش تجاری که بیشترین مشکل را به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی داریم 56 عملیات انجام شده است.

وی ابراز کرد: در بخش خودروها نیز 120 مورد به دلیل فرسودگی، عدم رعایت نکات ایمنی و همچنین وجود سراشیبی و سربلایی بسیار در همدان دچار حریق شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی همدان با اشاره به اینکه در بخش اطفا حریق مراتع با کاهش 15 درصدی روبه‌رو بودیم بیان کرد: ما در بخش بازار نیز مشکل اساسی داریم چرا که به دلیل قدیمی بودن بافت آنها در صورت بروز حادثه خودروهای آتش‌نشانی امکان تردد در این مکان‌ها را ندارند.

وی درباره عملیات‌های انجام شده این سازمان در بخش امداد و نجات نیز اظهار داشت: در 6 ماهه نخست امسال 731 عملیات انجام شده که از این تعداد می‌توان به نجات 116 نفر از محبوسان، 147 عملیات مهار حیوانات موذی، 65 مورد عملیات نجات افراد محبوس شده در خودرو، 13 مورد تست گاز مونوکسیدکربن و 5 مورد خودکشی اشاره کرد.

بیاناتی افزود: در حوزه آموزش و پیشگیری نیز 50 هزار و 30 نفر در 10 آیتم آموزش دیده و 12 هزار و 700 نفر نیز در عرصه ایمنی مشاوره دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در بخش آموزش و پیشگیری 707 مهدکودک، 44 جایگاه سوخت و هزار و 110 نفر از فرماندهان آموزش دیده و 345 بازرسی نیز از ساختمان‌ها و مراکز تجاری به ویژه در ایام نوروز بازرسی به عمل آمده است.


انتهای پیام/ج

تجهیزات سازمان آتش نشانی همدان قدیمی است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار