یک متخصص قلب و عروق مطرح کرد:

ژن درمانی جایگزین داروهای شیمیایی می‌شود/ آلودگی هوا و الگوی غذایی ناسالم علل اصلی بیمارهای قلبی

تابنده گفت: ژن درمانی در آینده جایگزین داروهای شیمیایی برای درمان بیماری‌ها می‌شود.

ژن درمانی جایگزین داروهای شیمیایی می‌شود/ آلودگی هوا و الگوی غذایی ناسالم علل اصلی بیمارهای قلبیمحمود تابنده متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: خوشبختانه کشور ما از نظر امکانات و تجهیزات نسبت به کشورهای پیشرفته در وضعیت مناسبی قرار ندارد اما به دلیل مسائل مختلفی از جمله آلودگی هوا، چاقی و اضافه وزن مشکلات قلبی و عروقی مردم رو به افزایش است.

 وی عنوان کرد: تشخیص بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور بر اساس به روز‌ترین دستگاه‌ها و روش‌های مرسوم در کشورهای پیشرفته انجام می‌شود به طوری که پزشکان متخصص قبل از بروز عارضه قلبی و عروقی بیماری را در افراد تشخیص داده و با تجویز داروی مناسب جلوی بروز را می‌گیرند.

 تابنده تاکید کرد: کم تحرکی و نداشتن الگوی غذایی سالم باعث بروز بیماری‌های غیرواگیری از جمله بیماری قلبی، دیابت و افزایش فشار خون در افراد می‌شود که این موارد همگی در اثر چاقی و اضافه وزن ایجاد می‌شود.

 وی اظهار کرد: نارسایی قلبی بعد از بیماری‌های مختلفی از جمله تنگی دریچه قلب و یا رگ‌ها‌ ایجاد می‌شود که ماهیچه‌های قلب تحت تاثیر این عارضه‌ها دچار نارسایی می‌شود.

 تابنده ادامه داد: بیشتر بیمار‌ی‌های قلبی ارثی و ژنتیک است و اگر فردی در خانواده‌اش سابقه بروز چنین بیماری داشته مستعد این عارضه از نظر پزشکی محسوب می‌شود.

وی افزود: در آینده‌ای نزدیک با تغییرات بر روی ژن‌های بدن کار روش درمان از مصرف داروهای شیمیایی به سمت ژن درمانی سوق داده می‌شوند.

 تابنده یادآور شد: ایران از نظر امکانات به خوبی مراکز بهداشتی درمانی پیشرفته دنیا نبوده اما از لحاظ علم و تخصص همگام با کشورهای پیشرفته در حال  ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم هستند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.