استاندار لرستان:

سند اشتغال لرستان باید بازنگری شود

استاندار لرستان با تاکید بر لزوم ایجاد اشتغال واقعی در استان گفت: سند اشتغال لرستان باید بازنگری شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  خادمی روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: در بحث اشتغالزایی باید آمار‌ها را واقعی کنیم، زیرا ممکن است برخی از وام‌ها به اشتغال تبدیل نشوند.

وی با بیان اینکه تمام آمار‌های مرکز آمار را قبول دارم، گفت: آمار اشتغال ایجاد شده گاه در آمار چندین دستگاه اجرایی عنوان می‌شود که این رویه باید اصلاح شود.

استاندار لرستان افزود: ما به دنبال مچ گیری نیستیم، ولی نباید اجازه دهیم وام‌های داده شده به انحراف کشیده شوند.

وی با تاکید بر لزوم تفکیک منابع اشتغال اظهار کرد: باید مشخص شود چقدر از صندوق توسعه ملی و چقدر از اعتبارات رونق تولید استفاده می‌شود.

خادمی با بیان اینکه باید در راستای جذب کارورز‌ها تلاش بیشتری شود، افزود: جذب این افراد فرصتی برای کارفرمایان است چراکه آن‌ها در این رابطه هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه باید کار علمی و درستی از سند اشتغال بیرون بیاید، گفت: جریان‌های اقتصادی در استان لرستان متنوع هستند؛ ممکن است تولید همراه با اشتغال باشد و ممکن است تولیدی بدون ایجاد اشتغال صورت گیرد.

وی افزود: برخی از فعالیت‌های عمرانی اشتغالزایی موقتی دارند لذا باید برای اشتغال پایدار برنامه ریزی شود.

استاندار لرستان اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید دستورالعمل‌ها مربوط به ایثارگران را رعایت کنند.

ایجاد ۲۵ هزار شغل در لرستان در سال ۹۵

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان نیز در این نشست گفت: سال گذشته بیش از ۲۵ هزار شغل در استان لرستان ایجاد شده است.

علی آشتاب افزود: طبق سامانه رصد آمار بیکاران لرستان در سال ۹۲، ۱۱۳ هزار نفر بوده که این آمار در پایان سال ۹۵ به ۶۹ هزار نفر رسیده است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۲ جلسه کارگروه اشتغال با ۸۴ مصوبه برگزار شده که از این مجموع ۵۷ مصوبه اجرایی شده و ۲۲ مصوبه در حال اجرا است.

انتهای پیام/ د

در بحث اشتغالزایی لرستان باید آمار‌ها را واقعی کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.