مدال طلا FIAP از آن عکاس خوزستانی شد

داریوش قنبرنسب، عکاس تئاتر بهبهانی با شرکت دادن عکسی از نمایش «عروسی دختر حاجی الماس» مدال طلا فدراسیون بین ‎ المللی عکاسی کشور چین را کسب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، داریوش قنبرنسب، عکاس جوان بهبهانی که مدتی است به عنوان عکاس تئاتر فعالیت می‎کند، در جشنواره جهانی عکس چین موسوم به (EXHIBITION OF PHOTOGRAPHY) توانست مدال طلا فدراسیون بین‎المللی عکاسی (FIAP) را از آن خود نماید.

این عکس صحنه‎ای از نمایش «عروسی دختر حاجی الماس» به کارگردانی هادی شجاعی با عنوان Dance of Sailors with Net را نشان می‎دهد که تیر و مرداد سال 1396 در مجموعه فرهنگی هنری آفاق بهبهان روی صحنه رفت.

گفتنی است؛ فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی یا فیاپ، یک فدراسیون بین‌المللی است که شامل مجموعهٔ فدراسیون‌های عکاسی ملی در کشورهای مختلف می‌شود و در حال حاضر ۸۵ فدراسیون ملی عضو آن هستند. این فدراسیون توسط دکتر" فان دی ویجر " بلژیکی در سال 1946 پایه‎گذاری شد و از آن سال تاکنون واسطه‎ای بوده است برای برقراری ارتباط بین موسسات ملی عکاسی در کشورهای مختلف جهان.

اولین کنگره این فدراسیون که جلسه ی رسمی تشکیل آن نیز بود در سال 1950 در شهر برن سوئیس با شرکت 10 نماینده از کشورهای مختلف تشکیل شد.

FIAP به عنوان عضو اجرایی با موسسات ملی عکاسی در سراسر جهان همکاری نزدیک دارد كه تعداد آنها به بیش از 85 موسسه در 5 قاره می رسد؛ فیاپ همچنین نماینده نزدیک به یک میلیون عکاس است و هرگونه جهت‎گیری سیاسی، ایدئولوژیک و نژادی در فعالیت‎های آن غیر قانونی است.

انتهای پیام/گ

عکاس بهبهانی طلایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۲:۱۴ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
احسنت بهبهان
Iran (Islamic Republic of)
داریوش قنبرنسب بهبهانی
۱۹:۴۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
بابت پوشش خبر سپاسگزارم
آخرین اخبار