اعتراض فرانسه به فرمان ضدمهاجرتی جدید ترامپ

فرانسه ضمن اعتراض به افزوده شدن «چاد» به فهرست کشورهای ممنوعه فرمان ضدمهاجرتی ترامپ، از واشنگتن خواست در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

اعتراض فرانسه به فرمان ضدمهاجرتی جدید ترامپبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، فرانسه امروز (چهارشنبه)، ضمن اعتراض به افزوده شدن «چاد» به فهرست کشورهای ممنوعه فرمان ضدمهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از واشنگتن خواست در تصمیم خود تجدیدنظر کند. ترامپ روز یک‌شنبه پس از پایان یافتن مدت زمان دستور ضدمهاجرتی پیشین خود، فرمان جدیدی را صادر کرد و ضمن حذف نام سودان از فهرست کشورهای ممنوعه، کره شمالی، چاد و ونزوئلا را به این فهرست افزود. این فرمان برخلاف دستور پیشین او، محدودیت زمانی ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه امروز با اظهار شگفتی از افزوده شدن چاد به فهرست تحریم‌های مسافرتی آمریکا، اظهار کرد چاد یک متحد مصمم در مبارزه با تروریسم است و در این راه هزینه گزافی پرداخته است.

فرانسه چاد را که در گذشته مستعمره این کشور بود، متحد اصلی خود در مبارزه با گروه ترورستی داعش در منطقه غرب آفریقا می‌داند. سخنگوی وزیر خارجه فرانسه ابراز امیدواری کرد آمریکا و چاد برای رفع این تحریم به یک راه حل سریع دست پیدا کنند.

مهلت دومین دستور ضدمهاجرتی ترامپ –که ششم مارس جاگزین فرمان ضدمهاجرتی ماه ژانویه شده بود¬–یک‌شنبه منقضی شد. فرمان ضدمهاجرتی ترامپ کشورهایی با جمعیت عمدتاً مسلمان را هدف قرار داده بود. این فرمان با انتقاد شدید بین‌المللی مواجه شد و برخی دادگاه‌های فدرال آمریکا بی‌درنگ اجرای آن را متوقف کردند. با وجود این، ماه ژوئن، دیوان عالی آمریکا اجازه اجرای محدود این فرمان را صادر کرد.
فرمان ضدمهاجرتی جدید ترامپ که از 18 اکتبر (26 مهر) اجرایی خواهد شد، محدودیت‌های دائم مسافرتی را علیه اتباع 7 کشور ایران، لیبی، سوریه، یمن، سومالی، چاد و کره شمالی اعمال می‌کند. همچنین، برخی از افراد دولتی در ونزوئلا نیز مشمول این محدودیت‌ها می‌شوند.

 

انتهای پیام/

اعتراض فرانسه به افزوده شدن چاد به فهرست تحریم مسافرتی آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار