کلید درمان مرگبارترین بیماری جهان کشف شد

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند انجام برخی ورزش‌ها می‌تواند سبب کاهش عوارض جانبی ناشی از بیماری‌های مرگبار شود.

کلید درمان مرگبارترین بیماری جهان کشف شدبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند انجام ورزش یوگا به ویژه انجام حرکت‌های آن به شیوه تبتی می‌تواند سبب کاهش عوارض جانبی ناشی از شیمی درمانی در زنان مبتلا به سرطان سینه شود.


براساس این مطالعه که توسط دانشمندان دانشگاه تگزاس آمریکا انجام شده است یوگای تبتی سبب بهبود کیفیت خواب، تقویت قوای جسمی، کاهش استرس و اضطراب درمبتلایان به سرطان می‌شود.

کارشناسان امیدوار هستند با استفاده از این شیوه بتوانند شانس امید به زندگی در زنان مبتلا به سرطان را افزایش دهند تا در اثر عارضه‌های جانبی ناشی از شیمی درمانی جان خود را از دست ندهند.

آمار‌ها نشان می‌دهند بسیاری افراد مبتلا به سرطان در اثر تومور شیمیایی جان خود را از دست نمی‌دهند.

انجام ورزش یوگا در جلسه‌های تمرین گروهی تنها یک بار در هفته می‌تواند سبب بهبود حافظه، مثبت اندیشی، دریافت اکسیژن بیشترو تناسب اندام در بیماران شود.

متخصصان به طور معمول به بیماران مبتلا به سرطان به ویژه آن دسته از افرادی که در دوره فراغت از سرطان (Cancer free) هستند ورزش منظم را توصیه می‌کنند و پژوهش‌های جدید نشان داده است که ورزش یوگای تبتی می‌تواند یک توصیه مفید به این دسته از بیماران باشد.

براساس پژوهش‌ها شانس بازگشت سرطان در بیمارانی که به طور مرتب ورزش می‌کنند بسیار کمتر از بیمارانی است که دچار بی تحرکی و افزایش وزن هستند.

موثر بودن انجام ورزش بر کاهش عارضه‌های جانبی شیمی درمانی با مطالعه بر روی ۲۲۷ زن داوطلب مبتلا به سرطان سینه به دست آمده است.

هر دوره تزریق داروی شیمی درمانی حدود ۷۵ الی ۹۰ دقیقه طول می‌کشد، اما عارضه‌های آن تا مدت‌ها در بدن می‌ماند و انجام ورزش یوگا می‌تواند جنبه‌های تاریک این شیوه درمانی را برطرف کند.

انتهای پیام/

درمان سرطان با یوگای تبتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۶
کاش ام اس هم درمان میشد لعنت به ام اس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۶
حکیم خیراندیش با طب سنتی درمان میکنن.کلیپهاشون هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۶
چه فایده ای داره