نخستین شب از مراسم سوگواری سیدالشهدا (ع) در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد

اولین شب از مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

حسینیه امام خمینیبه گزارش حوزه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان در حسینیه امام خمینی(ره) رهبر معظم انقلاب اسلامی، شماری از مسئولان نظام و قشرهای مختلف مردم حضور دارند.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در سخنانی «دفاع از دین و فداکاری در راه آن» را از مهمترین آموزه‌های قیام حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام خواند و افزود: امام حسین علیه‌السلام حرکت تاریخی خود را با تدبیر، روشنگری و همتی بلند آغاز کرد و با وجود آگاهی از سرانجام این مسیر و شهادت در راه خدا، هدف خود را حاکمیت قرآن و سنت نبوی، بیان کرد و نشان داد نباید به بهانه حفظ جان در دفاع از دین خدا، کوتاهی و مسامحه کرد.

در این مراسم همچنین آقایان میرزامحمدی و ارضی به ذکر مصیبت و نوحه‌خوانی در رثای سید و سالار شهیدان و اولاد مظلوم ایشان (علیهم السلام) پرداختند.

ماه محرم از جمعه سی و یکم شهریورماه جاری آغاز شد و تا بیست و هشتم مهرماه ادامه دارد؛ همه ساله در دهه نخست این ماه، مردم در تکایا و حسینه ها به سوگواری می پردازند و یاد سالار شهیدان (علیه السلام) را زنده نگه می دارند.

انتهای پیام/

سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در حضور رهبر انقلاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۶ مهر ۱۳۹۶
التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۰۵:۴۲ ۰۶ مهر ۱۳۹۶
با گریه که مشکلی حل نمی شود . باید نشست برای مشکلات راه حل منطقی و اصولی پیدا کرد .
آخرین اخبار