در آینده خانه‌ فضانوردان کجا خواهد بود؟ + تصاویر

خطرناک بودن زندگی در سطح سیاره‌ها سبب شده تا دانشمندان سطح زیرزمین سیاره‌ها را برای زندگی فضانوردان این بخش از کهکشان مناسب بدانند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان علوم فضایی اعلام کرده‌اند در آینده نزدیک انسان‌ها می‌توانند در داخل غار‌های زیرزمینی سیاره مریخ و کره ماه زندگی کنند که توسط آتش‌فشان‌های باستانی به وجود آمده و پناهگاهی ایمن برای آن‌ها است.

خانه آینده فضانوردان؛ غار‌های زیر زمینی سیاره مریخ+ تصاویر
در راستای همین طرح دانشمندان در حال طراحی روبات‌هایی برای نقشه برداری و شناسایی دقیق موقعیت این تونل‌های منحصر به فرد هستند.

یافته‌های علمی در خصوص این طرح توسط دو دانشگاه پاتوو و بولونیا انجام شده و در کنگره علوم سیاره‌ای اتحادیه اروپا ارائه شده است.

خانه آینده فضانوردان؛ غار‌های زیر زمینی سیاره مریخ+ تصاویر
کارشناسان در کنار ایده ساخت پناهگاه در تونل‌های سیاره‌های غیر زمینی در نظر دارند تا اواسط دهه ۲۰۳۰ برروی سطح کره ماه یک پایگاه برای فضانوردان طراحی کنند که تبدیل به مرکز فرماندهی می‌شود و فضانوردان از آنجا برای سفر‌های فضایی فرستاده می‌شوند.

نحوه شکل‌گیری تونل‌های خالی، اما پرتعداد موجود در سطح زیرین کره ماه و سیاره مریخ مشابه زمین و پس از بروز آتش فشان است. از جمله نقاط مشابه برروی زمین که دارای تونل‌های خالی از باقیمانده مواد آتش فشانی است می‌توان تونل‌های جزیره هاوایی، ایسلند، کوینزلند شمالی، سیسیل ایتالیا و جزیره‌های گالاپاگوس را نام برد.

خانه آینده فضانوردان؛ غار‌های زیر زمینی سیاره مریخ+ تصاویر
براساس داده‌های دریافتی ماهواره‌ها طول برخی ازاین شبکه تونلی زیرزمینی در کره ماه به ۶۵ کیلومتر می‌رسد و می تواند زیستگاه صد‌ها انسان باشد.

کارشناسان اعتقاد دارند هنوز نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر، انجام نقشه برداری دقیق و نیز بررسی عنصر‌های تشکیل دهنده سطح خاک سیاره مریخ و کره ماه است تا بتوان از اجرای طرح اسکان فضانوردان در غار‌های فرازمینی اطمینان پیدا کرد.

خانه آینده فضانوردان؛ غار‌های زیر زمینی سیاره مریخ+ تصاویر
درسطح کره ماه نمونه‌های مختلفی از سنگ‌های آتش فشانی و بازالت به همراه عنصرگاز هلیوم-۳ وجود دارد که می‌تواند یک منبع درآمد مناسب برای ساکنان این سیاره‌ها در دهه‌های آتی باشد.

انتهای پیام/

غار‌های زیر زمینی سیاره مریخ، خانه آینده فضانوردان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار