آشفتگی در بازار نفت آمریکا/ ذخایر راهبردی نفت خام این کشور کاهش یافت

ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا این هفته به طور غیر منتظره‌ای کاهش یافت.

آشفتگی در بازار نفت آمریکا/ ذخایر راهبردی نفت خام این کشور کاهش یافتبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی پری دو باریل، وزارت انرژی آمریکا با انتشار گزارش هفتگی خود اعلام کرد ذخایر راهبردی نفت خام این کشور تا هفته گذشته (هفته منتهی به 22 سپتامبر) یک میلیون و 800 هزار بشکه کاهش یافته است. با این میزان کاهش رقم کلی ذخایر راهبردی نفت خام این کشور اکنون به 471 میلیون بشکه رسیده است. این در حالی است که تحلیلگرانی که خبرگزاری مالی و اقتصادی بلومبرگ (Bloomberg) نظر آنها را درباره میزان ذخایر هفتگی نفت خام آمریکا جویا شده بود پیش‌بینی کرده بودند رقم این شاخص تا هفته گذشته (هفته منتهی به 22 سپتامبر) ممکن است سه میلیون و یکصد هزار بشکه افزایش یافته باشد.

انجمن نفت خام آمریکا (‏API‏)که به عنوان ‏‏نهادی کارشناسی نوسانات مربوط به ‏نفت ‏این کشور را در سطح ملی ‏مورد بررسی ‏قرار می‌دهد و پیش بینی های مربوط به ‏میزان ذخیره سازی ‏هفتگی نفت خام را یک ‏روز قبل از ‏وزارت انرژی آمریکا منتشر ‏می‌کند، پیش بینی کرده بود که ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا تا هفته گذشته ممکن است 761 هزار بشکه کاهش یافته باشد.

بر اساس اعلام وزارت انرژی آمریکا میزان ذخایر بنزین این کشور نیز تا هفته گذشته یک میلیون و یکصد هزار بشکه افزایش یافته است. حال آنکه کارشناسان پیش بینی کرده بودند که ذخایر بنزین این کشور تا این هفته 750 هزار بشکه کاهش یافته باشد.

ذخایر فرآورده های نفتی، یعنی ‏نفت گاز یا ‏گازوئیل و سوخت گرمایشی، ‏در آمریکا نیز تا هفته گذشته 800 هزار بشکه کاهش یافته است. درحالی که تحلیلگران مسائل نفتی پیش بینی کرده بودند که رقم این شاخص تا این هفته ممکن است دو میلیون و 50 هزار بشکه کاهش یافته باشد.

کارشناسان مسائل نفتی وقوع توفان هاروی را که خلیج مکزیک و منطقه تگزاس را در نوردید در این کاهش ها موثر می دانند. با وقوع این توفان، پالایشگاه ها و تاسیسات نفتی این منطقه از کار افتادند و در نتیجه نفت کمتری در این منطقه تولید و پالایش شد. با انتشار این گزارش وزارت انرژی آمریکا قیمت نفت خام سبک و شیرین شاخص نیویورک، وست تگزاس اینترمیدیت (دابلیو.تی.آی)، افزایش یافت.

سرمایه گذاران همواره میزان ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا را در بستن قراردادهای خرید و فروش نفت خود لحاظ می کنند. هنگامی که ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا کاهش می یابد قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش می یابد چون در این صورت تقاضا برای نفت در آمریکا افزایش خواهد یافت. در همین راستا، قیمت این شاخص نفت در پایان معاملات روز گذشته با 24 سنت افزایش در هر بشکه به 52 دلار و 12 سنت رسید.

 

انتهای پیام/

 

ذخایر نفتی آمریکا کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۶
عمر خودشون هم تموم شد ه ولی بی حسی زدن متوجه نمیشن
آخرین اخبار