کشف بیش از ۳تن مواد غذایی فاسد در خلیل آباد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خلیل آباد از جمع‌آوری و معدوم‌سازی بیش ازسه و نیم تن مواد غذایی، آشامیدنی ،آرایشی وبهداشتی فاسد و تاریخ‌ مصرف گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خلیل آباد از جمع‌آوری و معدوم‌سازی بیش ازسه و نیم تن مواد غذایی، آشامیدنی ،آرایشی وبهداشتی فاسد و تاریخ‌ مصرف گذشته خبر داد.

دکتر سیدمحمدهاشمی گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان در راستای صیانت از سلامت شهروندان وارتقای شاخصهای بهداشتی و سلامت در جامعه، فعالیت‌های مؤثری را برای عموم مردم برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

وی به عوارض مصرف مواد غذایی وآرایشی فاسد به دلیل وجودبعضی ازبیماریها مانند سالمونلا و اشرشیاکلی و بروز عوارضی چون تهوع، استفراغ، اسهال، سردرد و سرگیجه وعوارض پوستی اشاره کرد و گفت : بازرسی اماکن عرضه مواد غذایی و نظارت بر نحوه ارائه خدمات توسط این اصناف، از وظایف مهم بهداشت و درمان بوده که به‌طور مستمر توسط واحد بهداشت محیط اجرا می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گفت: این مواد غذایی شامل انواع نوشیدنی، روغن، کیک، آب‌میوه، لبنیات، و انواع ترشی واقلام آرایشی بهداشتی بوده که پس از شناسایی توسط بازرسان بهداشت محیط جمع‌آوری وامحاء شد.

دکتر سیدمحمدهاشمی بابیان اینکه با فروشندگان مواد غذایی فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته به‌طورجدی و قانونی برخورد می‌شود، افزود: این افراد به مراجع قضایی معرفی‌شده و بر اساس ضوابط قانونی با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی تاریخ تولید و انقضا، مجوز و پروانه ساخت وزارت بهداشت، آدرس کارخانه، نام محصول و مواد تشکیل‌دهنده را به‌عنوان پنج مشخصه اصلی مواد غذایی برشمرد و گفت: مردم هنگام خرید مواد غذایی به این مشخصات دقت کرده و تخلفات احتمالی را به بازرسان شبکه بهداشت و درمان و یا شماره تلفن ۱۹۰ سامانه ارتباط مردمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش دهند.

انتهای پیام// م.م

معدوم سازی مواد غذایی فاسد در خلیل آباد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.