نماینده ولی فقیه در لرستان:

عزاداری مردم لرستان اسوه و الگو است

نماینده، ولی فقیه در لرستان گفت: تمام دستگاه‌های استان باید برای ایجاد شغل پای کار بیایند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  آیت‌الله میرعمادی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان لرستان ضمن تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: مردم ولایت مدار لرستان در عزای امام حسین (ع) سنگ تمام میگذارند.

وی با تاکید بر اینکه عزاداری مردم لرستان در تاسوعا و عاشورای حسینی اسوه و الگو است، عنوان کرد: رییس دفتر رهبر در دو روز قبل در شبکه سراسری به صراحت عزاداری مردم لرستان را نمونه و الگو دانست همچنان که رزم رزمندگان لرستانی در دفاع مقدس مثال زدنی بوده است.

نماینده، ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه امام حسین (ع) آینه تمام نمای پیامبر بوده است، تصریح کرد: آنچه از صفات و کمالات در وجود پیامبر وجود داشت، امام‌حسین (ع) نیز آن‌ها را دارا بود و به عبارت دیگری پرورش یافته دامن رسول خدا (ص) بوده است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به حدیثی از پیامبر گفت: حسین (ع) از من است و تمام وجود حسین (ع) از جسمانی، معنوی و روحانی از پیامبر بوده و پیامبر نیز از او است، چراکه تمام فضائل که در وجود پیامبر بوده در حسین (ع) نیز تجلی یافته است.

آیت‌الله میرعمادی گفت: حادثه عاشورا هم یکی از حوادثی بوده که پیامبر آن‌را پیش بینی کرده بود و این در حالی است که حسین (ع) نیز با قیامش اسوه و الگوی حریت و آزادگی است و در عالم کسی مانند او آزاده نبوده است.

وی با بیان اینکه حسین (ع) شعار‌های عجیبی داشته است، خاطرنشان کرد: او الگوی بسیار خوبی برای ما است و باید از وجود وی استفاده کنیم.

نماینده، ولی فقیه در لرستان یادآور شد: امام حسین (ع) از یک سو الگوی حریت و مقاومت در برابر ظلم بود که با قیامش ظلم و ظالمین را رسوا کرد به طوریکه اگر امروز ظلم مورد تنفر بوده در دنیا بخاطر وجود او است.

آیت‌الله میرعمادی تاکید کرد: اگر آمریکا در دنیا مورد تنفر ملت‌ها است بخاطر انقلاب اسلامی ماست و روز به روز نفرت بر آمریکا بیشتر می‌شود و این در حالی است که تمام روسای مستقل دنیا از رییس جمهور آمریکا ابراز نفرت کردند.

وی با بیان اینکه این‌ها بخاطر برکت و نهضت امام است و انقلاب اسلامی الگو گرفته از تاسوعا و عاشورا بوده است، عنوان کرد: هشت سال دفاع مقدس شعار یاحسین بود و مردم به عشق امام حسین (ع) قیام کرده و امروز کربلای حسینی آغوشش را برای میلیون‌ها انسان باز کرده است.

امام جمعه خرم‌آباد، گفت: پیاده روی اربعین یک حرکت عظیم برای نشان دادن اقتدار است و حسین (ع) نیز مظهر اقتدار بوده است.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه برای شهید حججی تشییع جنازه عظیمی اتفاق افتاد، اظهار داشت: تمام تهران مملو از جمعیت شده و فریاد یا حسین بلند شد و این امر نشان می‌دهد که مکتب حسین بن علی زنده است.

وی خاطرنشان کرد: این امر نشان می‌دهد، روح شهید بر کالبد جامعه اسلامی دمیده است و مردم یکپارچه شدند و همه مردم با سلایق مختلف و دین‌های مختلف به شهید حججی عشق ورزیدند.

نماینده، ولی فقیه در لرستان یادآور شد: شهید حججی برای حریت و آزادگی و جوانمردی تن به ذلت نداد و این در حالی بود که کار سختی است که انسان به دست داعشی‌ها بی‌افتد و بداند که بدنش را تکه تکه می‌کنند، اما نلرزد و سینه‌اش را ستبر و چشمانش استوار و مصمم باشد، و این است که دشمن را به ذلت می‌کشاند.

آیت‌الله میرعمادی عنوان کرد: در زمان پیامبر نیز هر چه جنگ شعله‌ورتر می‌شد پیامبر نیز مصمم‌تر میشد و حسین (ع) نیز هر چه بیشتر یاران خود را از دست می‌داد، مصمم‌تر می‌شد و آزادگی خود را بیشتر نشان می‌داد.

وی با تاکید بر اینکه باید با ایستادگی در راه خدا و در برابر دشمن خم به ابرو نیاوریم، بیان کرد: نظام سلطه به دنبال این است که فرهنگ غرب را بر دنیا حاکم کند.

نماینده، ولی فقیه در لرستان امام حسین (ع) را مظهر عبودیت و بندگی خدا برشمرد و گفت: وی در تاسوعا هفت خطبه خواند و بر جوانان و تحصیلکرده‌ها لازم است که با معارف قوی ایشان آشنا شوند.
آیت‌الله میرعمادی گفت: حضور مدیران همراه با مردم مهم است و آن‌ها باید به درون مردم رفته عزاداری کنند.

وی با اشاره به برگزاری آیین گل مالی در روز عاشورا، خاطرنشان کرد: این امر رسم خوبی است و یک نوع اظهار ارادت است که باید تقویت شود.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: باید توجه شود که برگزاری رسومات منجر به قطع درختان نشود و هیات‌ها رعایت کنند تا عزاداری‌ها مطلوب باشد.

آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه خدمت به مردم را باید از نعمت‌های الهی بدانیم و کارشان را رفع کنیم، اظهار داشت: اگر گره‌ای از مشکلات مردم باز کردیم باید خدا را شکر کنیم.

وی با یادآوری اینکه امروز مهم‌ترین مشکل مردم معیشت و اقتصاد است، عنوان کرد: یقینا مدیران باید همکاری کنند و پای کار آمده و مسئله تولید و اشتغال و اقتصاد مقاومتی که پایلوت بودیم را محقق کنند چراکه نتیجه آن‌را مردم مطالبه می‌کنند.

امام جمعه خرم‌آباد، ادامه داد: به نظر می‌آید، که یک مدیریت جهادی لازم است که به این عزم جدی وارد شویم چراکه این مردم شایسته خدمت هستند و باید هر روز خبر‌های خوشی از تولید و اشتغال و کار و گره‌گشایی از کار مردم را داشته باشیم، چون سبب خوشحالی رهبر نیز می‌شود.

انتهای پیام/ د

امام حسین (ع) با قیامش اسوه آزادگی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.