مدیر امور آب شهرستان مشگین‌شهر؛

عامل انسانی دلیل اصلی وقوع سیلاب در مشگین‌شهر

مدیر امور آب شهرستان مشگین‌شهر گفت: عامل انسانی دلیل اصلی وقوع سیلاب کاذب در مشگین‌شهر بود چرا که با وجود بارش کم به دلیل عوامل انسانی این خسارت‌ها را متحمل شدیم.

عامل انسانی دلیل اصلی وقوع سیلاب در مشگین‌شهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، ارسلان فرجی مدیر امور آب شهرستان مشگین‌شهر  بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی عوامل سیل اخیر در شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: عامل انسانی دلیل اصلی وقوع سیلاب کاذب در مشگین‌شهر بود چرا که نبود پوشش گیاهی در ارتفاعات سبب شد که با حداقل بارندگی‌ها شاهد وقوع سیلاب کاذب در منطقه باشیم.

وی افزود: مهم‌ترین عامل خسارت به تاسیسات زیربنایی شهرستان به دلیل عدم رعایت مسائل فنی در بستر رودخانه است در حالی که قطع درختان در بستر رودخانه مغایر با آیین‌نامه‌هاست و عمق حفاری‌ها نیز کم‌تر از یک متر بوده که در جریان سیلاب تخریب و از بین می‌رود که تمامی این مسئله‌ها باید جدی گرفته شود.

مدیر امور آب شهرستان مشگین‌شهر گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده در جریان این حادثه اگر عشایر در داخل دره و در مسیر سیلاب اسکان نمی‌یافتند قطعاً دچار خسارت نمی‌شدند که نیاز است از این پس به تمامی این موارد به طور علمی و کارشناسانه نگریسته شود و پس از وقوع مشکل دست به کار نشویم.

فرجی بیان کرد: منبع آب ۱۰ هزار مکعبی جوابگوی آب شرب شهرستان نیست و در صورت ادامه این روند مشگین‌شهر با مشکل جدی آب شرب روبه‌رو خواهد شد چرا که از سیل گذشته تاکنون اقدامی برای ساماندهی آب شرب صورت نگرفته است و مشکل کمبود آب شرب نیز در منطقه نیز یکی دیگر از مواردی است که هم‌اکنون با آن روبه‌رو هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به این که فقط ۸ میلی بارندگی در این شهرستان سبب وارد شدن خسارات قابل توجهی به منطقه شده است به طور حتم اگر این بارندگی بیشتر شود شهر دچار بحران شدید و غیر قابل جبران می‌شود که این یک خطر و بحران جدی برای منطقه است.

انتهای پیام/ز

سیلاب در مشگین‌شهر خسارت وارد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.