دیالوگ‌های عبرت آموز عاشورا

دیالوگ‌های افراد حاضر در عاشورا را بسیار عبرت آموز و زیبا است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور امام جمعه بابلسر، امروز (٦ مهر) در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در نمازخانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: سخن گفتن و انجام کار برای خدا، ماندگاری و اثریخشی بیشتر دارد.


وی با اشاره به اینکه محرم ماه پیوند با ولی فقیه خدا است، افزود: هر شخصی در این دنیا، ولی دارد و اولیای برخی از افراد، شیطان است و ریختن اشک در ماه محرم و اوقات دیگر جهت انس با، ولی فقیه، صورت می‌گیرد.


حجت الاسلام قلی پور بیان کرد: خدا، محبت اهل بیت (ع) را در دل‌های ما، قرار داد و در خانواده، دوست دار خاندان عصمت و طهارت (ع)، پرورش یافتیم و آغاز زندگی ما با امیرالمومنین (ع) و فرزندان آن حضرت، عجین شد که این امر خود، جای سپاس دارد.


وی افزود: محبت تنها، انسان را به نقطه ایده آل و کمال نمی‌رساند بلکه باید محبت واقعی باشد و این امر موجب تبعیت و پیروی، می‌شود.


حجت الاسلام قلی پور گفت: گاهی بعضی محبت‌ها به افراد به ویژه اهل بیت (ع) ادعا است و برای خارج کردن آن از ادعا به واقعیت باید صفات و ویژگی‌های آن بزرگواران در زندگی، کاربرد داشته باشد و مورد استفاده، قرار گیرد.


وی با اشاره به اینکه یا حسین می‌گوییم تا با حسین شویم، افزود: برای رسیدن به عالی‌ترین درجه هنر، می‌توان از وقایع عاشورا الهام گرفت چرا که دیالوگ‌های افراد حاضر در عاشورا بسیار زیبا و عبرت آموز بود.


حجت الاسلام قلی پور با اشاره به اینکه «ان الحسین، مصباح الهدی و سفیه النجاه» باید در زندگی، وارد شود و ظهور و بروز، پیدا کند، بیان کرد: عبرت‌های ماه محرم باید در زندگی، کاربردی شود.


وی افزود: ویژگی‌های خاصی را اهل بیت (ع) دارند نظیر عصمت و علم لدنی که البته می‌توان در مسیر آنها، حرکت نمود و برای عصمت و گناه نکردن، اقدام نمود و همچنین علم آموزی و طلب کسب معرفت و دانش را، مورد توجه قرار داد.


حجت الاسلام قلی پور گفت: با نگاهی به وقایع عاشورا، اصول حاکم بر زندگی آفرینندگان آن واقعه و درس‌های بسیار همچون خداترسی و خداباوری نهفته در آن‌ها را، مطلع خواهیم شد.


وی افزود: خود را در محضر خدا دیدن، ترجیح دادن خدا بر همه چیز و پایبندی به تعهدات اجتماعی، سه نشانه خداباوری و خداترسی به شمار می‌آیند.


انتهای پیام/ع


عاشورا دیالوگ‌های بسیار عبرت آموز دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار