تاکید لاوروف بر دستور کار قرار دادن توافقی فراگیر برای دریای خزر

وزیر خارجه روسیه گفت کشورهای ساحلی دریای خزر توافق فراگیر برای این دریا را در دستور کار دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، سرگئی لاوروف -- وزیر خارجه روسیه -- گفت کشورهای ساحلی دریای خزر توافق فراگیر برای این دریا را در دستور کار دارند.

لاوروف در پیامی به نشست رسانه‌ای کشورهای حاشیه دریای خزر اعلام کرد همراه با ایران، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان به عنوان پنج کشور ساحلی خزر، کسب توافق فراگیر برای این دریا را در دستور کار داریم.
در نشست رسانه ای پنج کشور حاشیه خزر که در شهر آستراخان روسیه برگزار شد، بر ضرورت اجرایی شدن بیانیه نشست سه سال پیش سران کشورهای ساحلی تاکید شد .

نمایندگان رسانه‌های پنج کشور حاضر در این نشست، هدف نهایی از گفتگوها را امضای کنوانسیون حقوقی خزر در اجلاس پیش رو بیان کردند.

در این نشست همچنین اعلام شد ، قرارداد بین المللی زیربنای محکمی برای همکاری کشورهای حاشیه خزر در عرصه های مختلف خواهد شد و به تامین امنیت منطقه‌ای و گسترش همکاری ها کمک خواهد کرد.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد این دریاچه حدود 50‌ میلیارد بشکه نفت و 257 تریلیون فوت ‌مکعب گاز طبیعی دارد. دریای خزر افزون بر موقعیت حساس راهبردی و ارتباطی میان کشورهای ساحلی، بیش از 1200 کیلومتر طول و 320 کیلومتر پهنه میانگین دارد.

انتهای پیام/

نشست رسانه‌ای کشورهای حاشیه دریای خزر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار