معاون خدمات شهری شهرداری شیراز خبر داد؛

برپایی موکب احمدبن موسی (ع) در مرز شلمچه

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: موکب احمدبن موسی شاه‌چراغ (ع) برای سومین سال پیاپی در مرز شلمچه به زائران اهل بیت (ع) خدمات‌رسانی می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ امینی معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در جلسه هماهنگی خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی در مرز شلمچه گفت: امروز یکی از اهداف و برنامه‌های دشمنان تضعیف پیاده روی اربعین است چرا که این تجمع بزرگ به عنوان بزرگترین تجمع بشری به ثبت رسیده است.

وی، فرهنگ عاشورایی را زمینه ساز تقویت ارتباط بین ملت‌های اسلامی دانست و افزود: موکب احمد بن موسی (ع) در زمینی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع با گنجایش ۶ هزار زائر به طور شبانه روزی با امکانات و زیرساخت‌هایی همچون آشپزخانه و نانوایی سیار، حمام، سرویس بهداشتی، رخت شوی خانه و محل اسکان طراحی و ساخته شده و زائران می‌توانند از تمام خدمات به شکل رایگان استفاده کنند.

امینی ادامه داد: امسال مکان‌های اسکان نسبت به پارسال بیش از ۲ برابر شده تا خدمات بهتری به زائرن ارائه شود.

وی اظهار داشت: پارسال جابه جایی و انتقال زائران از مرز شلمچه تا خرمشهر توسط ۵۰ دستگاه اتوبوس اعزامی از شیراز انجام شد که این کار امسال نیز انجام خواهد شد.

امینی بیان کرد: در راهپیمایی اربعین سال گذشته ۲۰۰ مخزن ویژه ذخیره سازی و حمل پسماندها، ۱۰ دستگاه خودرو حمل پسماند، چهار تانکر تامین آب و سه دستگاه ماشین حمل و نقل مواد بازیافتی در موکب شاهچراغ (ع) در مرز شلمچه مستقر شد که امسال نیز سعی می‌شود خدمات رسانی در این زمینه به بهترین شکل صورت گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز، در خصوص تامین هزینه راه اندازی موکب احمد بن موسی (ع) تصریح کرد: پارسال بخش قابل توجهی از هزینه‌های راه اندازی این موکب توسط خیرین و کمک‌های مردمی تامین شد و امسال هم با حمایت و کمک‌های خیرین روند خدمات رسانی به زائران مطلوب‌تر خواهد بود.
انتهای پیام/ر

خدمات رسانی به زائران اربعین در مرز شلمچه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار