مردی که ترامپ را رئیس جمهور شیطان نامید، کیست؟

وزیر خارجه کره شمالی در سخنرانی هفته گذشته مجمع عمومی سازمان ملل، «دونالد ترامپ» را «رئیس جمهور شیطان» خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ «ری یانگ هو»، وزیر امورخارجه کره شمالی، مردی باهوش و موقر است که کمتر کسی از گذشته او خبر دارد. وی در پاسخ به تهدیدات «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، که در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل وعده نابودی کامل کره شمالی را داده بود، او را «رئیس جمهور شیطان» معرفی کرد.

10 نفر از مقامات نزدیک به «ری یانگ» درباره وی به رویترز گفتند او مطالعات گسترده ای بر روی زندگینامه روسای جمهور پیشین آمریکا داشته و دارای مهارت بالایی در مناظره های سیاسی است.

وزیر خارجه کره شمالی در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود احتمالا آزمایش موشکی بعدی این کشور پرتاب یک بمب هیدروژنی بر فراز اقیانوس آرام خواهد بود.

«وی سانگ- لک»، نماینده سابق کره جنوبی در مذاکرات شش جانبه هسته ای با پیونگ یانگ، درباره «ری یانگ» گفت: به عنوان یک مذاکره کننده، او نمونه بسیار خوبی است. او همواره خود را در وضعیتی مطمئن نشان می دهد و در جریان مذاکرات آن سال ها، توانایی های گسترده ای از خود نشان می داد. «ری» شخصی انعطاف پذیر و اساسا منطقی بود. من او را دو بار در سال 2011 همزمان با تلاش های چین برای ازسرگیری مذاکرات هسته ای با کره شمالی در پکن ملاقات کردم.

یک منبع آگاه دیگر که «ری» را شخصا می شناسد به رویترز گفت: او فقط سخنگو و یا نماینده رهبر کره شمالی نیست. علاقه زیادی به خواندن زندگینامه روسای جمهور پیشین آمریکا مانند «نیکسون» یا «بوش» دارد. او حتی درباره «کیسینجر» نیز مطالبی می خواند. «ری» همواره تلاش می کند با مطالعات خود شناخت بهتری از افکار و دیدگاه های آمریکایی به دست آورد.

این منبع در ادامه افزود: اگر در کره شمالی بحثی درباره سیاست های آمریکا آغاز شود، «ری» همواره ایده های جدیدی برای ارائه دارد و تاکتیک های وی در این باره منحصر به فرد هستند.

«ری» در فهرست معدود دیپلمات هایی قرار دارد که با وجود پایین بودن مرتبه سیاسی اش نسبت به یک رئیس جمهور، در یک سخنرانی عمومی آن هم در سازمان ملل متحد، سخنانی تهدیدآمیز علیه رئیس جمهور آمریکا به زبان آورد. وی متولد سال 1956 میلادی است و پدرش نیز یک دیپلمات بود. «ری» به زبان انگلیسی مسلط است و از سال 2003 تا 2007 سفیر کره شمالی در لندن بود.

منابع آگاهی که درباره زندگی خصوصی «ری» اطلاعاتی در اختیار رویترز قرار دادند، وی را فردی معرفی کردند که در پشت چهره آرام و موقرش، تعصب شدیدی به حاکمیت پیونگ یانگ دارد. ممکن است وی در آینده نقش های جدی تری در سیاست خارجی کره شمالی ایفا کند.

 

انتهای پیام/

اطلاعاتی جالب درباره وزیر امور خارجه کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
شیطان خرفت
این کلمه بیشتر بهش میاد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۵۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
لعنت برامریکا واسراییل
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۲۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
بیشتر بهش میاد دلقک سیر باشه تا شیطان احتملا نتونسته خوب توصیفش کنه
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۵۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
خوب گفت شیطان.دیوانه.روانی .دورو.ترسو.وحشی .دوست خیالیش هم ازدستش فطع رابطه کرده با خودش حرف میزنه احمق دیوانه شیطان البته شیطان بزرگ را امام راحل فرمودن .شما تکمیلش کردین .ایول
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۱۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
آمریکا مثل سگ ترسو فقط واق واق میکنه اگه جرات داره حمله کنه تا کره گوام که چیزی نیست نیو یورکم بزنه ولی ترامپ فقط پارس میکنه چون ترسیده خخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
این مطلب که آمریکا شیطان بزرگ است سالها پیش امام هم فرمودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
ترامپ بیشترشبیه خون اشامهایازامبی یایه چیزی توهمین مایعاست هخخخهخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
باهاش موافقم فقط دوتا شاخ کم داره ویه شنل سیاه ودندونهای به خون اغشته هخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
دیگ به دیگ میگه روت سیاه.قرار بود موشک به سمت گوام شلیک کنند پس چی شد
آخرین اخبار