محمدی عراقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

چگونگی بازنگری در سیاست‌های کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام/آمریکا فکر می‌کرد با برجام می‌تواند به اهدافش برسد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:دبیرخانه مجمع تشخیص ارزیابی از سیاست‌های کلی انجام می‌دهد و گزارش خود را ارائه می‌کند.

محمدی عراقیآیت‌الله محمود محمدی عراقی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه آمریکا خواستار اضافه شدن ضمیمه‌ای جدید به برجام شده است، اظهار کرد: مسئله برجام اکنون حالتی سیاسی پیدا کرده و خود آمریکایی‌ها هم می‌دانند که برجام تمام شده است.

وی با بیان اینکه آمریکا در منطقه اهدافی دارد و در جریان برجام هم دنبال این اهداف بود، گفت: یکی از اهداف آمریکا این است که نقش جمهوری اسلامی را در منطقه از بین ببرد و قدرت دفاعی کشورمان را تضعیف کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آمریکا فکر می‌کرد که با برجام می‌تواند به این اهدافش برسد اما نرسید و مسئله ادامه مذاکرات را مطرح می‌کند.

آیت‌الله محمدی عراقی تاکید کرد: مردم ما به خوبی می‌دانند که اظهارنظرهای شتاب زده مقامات آمریکایی بهانه است زیرا مسئله برجام به پایان رسیده است و اضافه کردن ضمیمه جدید هم  عملی نیست و فقط در حد شعار سیاسی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره چگونگی بازنگری در سیاست‌های این مجمع، گفت: این مسئله دستور جلسه آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام است بنده پیشنهاد کردم دبیرخانه مجمع تشخیص ارزیابی از سیاست‌های کلی انجام دهد و گزارش خود را ارائه کند چرا که برخی از این سیاست‌ها مربوط به 20  سال گذشته است.

وی تصریح کرد: این سیاست‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند، یک دسته سیاست‌هایی است که احتمالا به پایان رسیده‌اند و زمانش گذشته است و دسته دیگر سیاست‌هایی است که باید ادامه یابند و دسته سوم سیاست‌هایی را شامل می‌شود که باید تغییر کنند.

آیت‌الله محمدی عراقی با بیان اینکه وضعیت این سه دسته سیاست‌ها در جلسات آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام مشخص می‌شود، خاطر نشان کرد: آنچه مهم‌تر از این بوده، اولویت‌هایی است که ما باید به آنها بپردازیم چرا که اولویت‌های 20 سال گذشته با اولویت‌های امروز فرق دارد و ما باید این را مورد توجه قرار بدهیم.

انتهای پیام/

دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارشی از بررسی سیاست‌های کلی ارائه می‌کند 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار