تظاهرات بازنشستگان فرانسوی علیه امانوئل مکرون

هزاران بازنشسته فرانسوی با اجتماع در پاریس، علیه سیاست های «امانوئل مکرون» تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ مستمری بگیران فرانسوی برای اعلام اعتراض خود نسبت به افزایش مالیات ها و اصلاحات اقتصادی که دولت «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور این کشور، ارائه کرده است، در پاریس دست به تظاهرات گسترده زدند.

در جدیدترین طرح اصلاحات اقتصادی مکرون، برای هشت میلیون بازنشسته و مستمری بگیر فرانسوی بیشترین حق بیمه در مقایسه با سایر شهروندان تعیین شده است. این قانون از سال آتی میلادی به اجرا درمی آید. حال آنکه حقوق ماهانه مستمری بگیران فرانسوی از 1200 یورو (1400 دلار) فراتر نمی رود.

سندیکای کارگری «س ژ ت» (SGT) از مستمری بگیران فرانسوی برای حضور در این تظاهرات دعوت کرده بود. شرکت کنندگان در تظاهرات پاریس از کاهش قدرت خرید، تضعیف خدمات درمانی و بیمه های اجتماعی شکایت داشتند.

در هفته های اخیر نیز شهرهای مختلف فرانسه شاهد برپایی تظاهرات مردم و کارگران علیه اصلاحات قانون کار این کشور بود که از سوی مکرون وضع شده اند.

مکرون درحالی اصلاحات قانون کار را در فرانسه امضا کرد که با استفاده از اختیارات قانونی اش مانع از به بحث گذاشته شدن این اصلاحات در پارلمان شده بود. به این ترتیب رئیس جمهور فرانسه موفق شد بدون مزاحمت نمایندگان پارلمان و در کمترین زمان ممکن، این اصلاحات را به مرحله اجرا درآورد.

اصلاح قانون کار یکی از وعده های اصلی مکرون در رقابت های انتخاباتی بود که طی آن فرصت های شغلی تحت حمایت دولت، کمک هزینه مسکن و دیگر کمک هزینه های دولتی به کارگران کاهش می یابد.

دولت مکرون در توجیه کاهش مالیات برخی از کسب و کارهای خصوصی در فرانسه، اعلام کرد هدف از این کار تشویق بخش خصوصی به کارآفرینی و رونق کسب و کار بوده است. اتحادیه های کارگری معتقدند این قانون به نفع ثروتمندان است؛ اما وزیر اقتصاد فرانسه تاکید دارد طرح های دولت به نفع همه مردم کشور است.

امانوئل مکرون قصد دارد هزینه های دولتی را تا 16 میلیارد یورو کاهش دهد.

 

انتهای پیام/

تظاهرات بازنشستگان فرانسوی در مخالفت با طرح اصلاحات اقتصادی مکرون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار