وزیر کشور عربستان: لغو ممنوعیت رانندگی زنان باعث کاهش تصادفات می‌شود

عبدالعزیز بن سعود بن نایف آل سعود گفت لغو ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان باعث کاهش تصادفات رانندگی در این کشور می‌شود.

وزیر کشور عربستان: لغو ممنوعیت رانندگی زنان باعث کاهش تصادفات می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، شاهزاده عبدالعزیز بن سعود بن نایف آل سعود، وزیر کشور عربستان سعودی، معتقد است که لغو ممنوعیت رانندگی زنان در این کشور باعث کاهش تصادفات و تلفات جانی ناشی از حوادث رانندگی خواهد شد.

او دلیل یا دلایل خاصی را برای این ادعا و نظر خود بیان نکرده و تنها گفته است: «رانندگی زنان امنیت رانندگی را بدلیل آموزش صحیح متحول خواهد کرد.»

عربستان سعودی یکی از کشور‌هایی است که آمار بالای مرگ و میر بر اثر تصادفات رانندگی را دارد. به گزارش بی بی سی آمار روزانه تلفات و صدمات شدید جانی ناشی از تصادفات رانندگی در این کشور حدود ۲۰ مورد است.

ممنوعیت رانندگی برای زنان در عربستان از ماه ژوئن سال آینده میلادی در این کشور پایان خواهد یافت. دستور برطرف شدن این ممنوعیت برای زنان از سوی ملک سلمان، پادشاه این کشور، در روز‌های گذشته صادر شد.

نظر و پیش بینی وزیر کشور عربستان در خصوص افزایش امنیت در خیابان‌ها و جاده‌های این کشور با شروع به رانندگی بانوان، در چند توئیت به زبان عربی در حساب کاربری وزارت کشور اعلام شده است.

انتهای پیام/

ابراز امیدواری وزیر کشور عربستان درباره کاهش حوادث رانندگی پس از لغو ممنوعیت رانندگی زنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار