امام جمعه خوی؛

همه پرسی اقلیم کردستان توطئه جدید استکبار

امام جمعه خوی گفت:همه پرسی اقلیم کردستان توطئه جدید استکباربرای حفظ منافع نامشروع خود است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام سید رضی شکوری در خطبه های امروز نماز جمعه خوی  بعد ازتوصیه نماز گزاران به رعایت کردن تقوا با اشاره به همه پرسی اقلیم کردستان اظهار داشت: چندین سال است کشور‌های استکباری به ویژه آمریکا به خاطر حفظ منافع نامشروع خویش در غرب آسیا، کمربند امنیتی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده اند و انـواع تـوطئه طـراحـی و سـازمـانـدهـی نموده و به مرحله اجرا درآورده اند.
وی ادامه داد:اشغال نظامی افغانستان و عراق، تحمیل جنگ بر کشور سوریه، راه اندازی گروه‌های تکفیری وهابی، حمله نظامی اسرائیل به لبنان و غزه، حمایت از جنایات آل سعود در یمن و بحرین، موج آفرینی علیه نظام جمهوری اسلامی، تحقیر و توهین به مسلمانان در کشور‌های غربی و اروپایی، دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی در میان مسلمانان، ایجاد تنش و درگیری سیاسی میان حاکمان کشور‌های اسلامی و طراحی طرح آمریکایی و صهیونیستی خاورمیانه جدید ازجمله توطئه‌های آمریکا است.

جنایات جهان ریشه در هوای نفس دارد


خطیب نماز جمعه خوی  اظهار داشت اگر حوادث و اتفاقات تلخ تاریخ بشریت را مورد بـررسی قرار بدهیم خواهیم دید بسیاری از جنگ‌ها، غارت‌ها، قتل عام‌ها، ستم‌ها، سقوط حکومتها، بی حیثیت شدن شخصیت‌های برجسـته، به هـم خوردن امنیت جوامع و از جمله جنایات روز عاشورا در حق اهل بیت رسول خدا (ص) همه ریشه در پیروی از هوای نفس دارد.
وی در ادامه با اشاره به مفاد روایاتی اظهار داشت: در احادیث اهل بیت (ع) هوای نفس فرمانده سپاه شیطان، قوی‌ترین سلطان، دشمن‌ترین دشمن، معیار سنجش اعمال را از جمله ویژگی‌های هوای نفس برشمرد.
حجت الاسلام شکوری با اشاره به روز ۷ محرم گفت: بر اساس نوشته مورخان  روز هفتم محرم لشکریان یزید آب فرات را بر روی اباعبدالله الحسین (ع) و اصحاب او قطع کردند.


شهادت با لب تشنه از ویژگی‌های شهدای کربلاست


خطیب نماز جمعه خوی با اشاره به تأثیرات قطع آب در اردوگاه امام حسین (ع) اظهار داشت: بر اساس مستندات تاریخی از روز ۷ محرم مشکل اصلی اردوگاه امام حسین (ع) تشنگی اصحاب بوده و لقب سقایی حضرت ابوالفضل (ع) از همین جا به وجود آمد.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.