امام جمعه بجنورد:

رعایت حال مردم در عزاداری ها ضروری است

امام جمعه بجنورد با اشاره به برگزاری مراسمات عزاداری سالار شهیدان تاکید کرد: هیات‌های مذهبی با صدای طبل‌های بزرگ تا پاسی از شب مزاحم مردم نشوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی امام جمعه بجنورد در خطبه های سیاسی و عبادی نماز جمعه بجنورد گفت: سخنرانان هیئت های مذهبی در محتوای سخنرانی ها دقت کنند ،اشک ریختن برای ثارالله خوب است اما سخنرانی و مطالب دروغ که باعث اشک مردم بشود مطلوب نیست و نباید با گناه عزاداری کرد.
وی افزود: باید عزاداری‌ها در راستای جوهر و هویت عزا باشد و برای رسیدن به آن اقدام کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی عزاداری‌ها را در راستای استحکام علقه معنوی با اهل بیت بیان‌کرد و گفت: بایستی عشق به اهل‌بیت توسط عزاداری‌ها ترویج پیدا کند.

وی همچنین سه ویژگی شفاف گویی، محکم گویی و مستندگویی را برای باز شدن ذهن جوانان لازم دانست و عنوان کرد: خرافات با عزاداری‌ها مخلوط نشود و برگزاری عزاداری ایمان مردم را هرساله افزایش دهد.

امام جمعه بجنورد افزود: اگر بگوییم استکبار جهانی را قبول داریم ایستادگی ما تمام می شود و ایستادگی در مقابله عربده‌کشان شرق و غرب معنا می‌شود.

وی برترویج فرهنگ عزاداری از صداوسیما خواستار شد و اظهارکرد: شهرستان‌هایی همچون جاجرم در برگزاری مراسم عزاداری از مرکز استان بهتر عمل می‌کنند و نظم خاصی را دربرگزاری مراسم رعایت می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی، تربیت دانش‌آموزان و دانشجویان را همراه با علم و معرفت بیان‌کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی طرح استقلال کردستان عراق را جایگزین شکست‌های تکفیری‌ها دانست و افزود: این طرح برای تزلزل کشورهای اسلامی بود و این انتخابات بدون ناظر برگزار شد و از پایه خلاف قانون بود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: نتیجه انتخاباتی که مشاور آمریکایی داشته باشد و اسرائیل آن را تایید کند معلوم است و در پی این انتخابات شاید تشکیل اسرائیل دومی برنامه‌ریزی شده است.

یعقوبی این حادثه را فتنه جدید آمریکا و اسرائیل دانست و آگاهی کشورهای اسلامی نسبت به این فتنه را لازم دانست.


انتهای پیام/ی

احترام به حقوق شهروندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.