شهرستان دنا دارای بیشترین سهم زمین‌خواری

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی کج‌سلیقگی‌ها و زیاده خواهی مانع جدی در رونق صنعت توریسم و گردشگری در استان به‌ویژه شهرستان‌های بویراحمد و دنا شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  سید حسین کاظمی افزود: همان سیاست‌های نادرست و زیاده خواهانه ای که سبب نابودی هکتارها باغ و بوستان در اثر تغییر کاربری‌های غیرمجاز و زمین خواری‌ها در بویراحمد شد، اکنون دامنگیر شهرستان دنا و شهر توریستی سی سخت شده است.

وی گفت: بر اساس بررسی‌ها هم اینک شهرستان دنا دارای بیشترین میزان زمین خواری در استان است.

کاظمی برخی چالش‌ها و مشکلات صنعت توریسم در استان را یادآور شد و گفت: اصلاح و ساماندهی و رفع چالش‌ها برای رونق این صنعت باید در ابعاد مختلف باشد.

وی با اشاره به بهانه کمبود اعتبار توسط شهرداری برای اجرای طرح جامع شهر نمونه گردشگری سی سخت نیز گفت: رفع بخش عمده‌ای از مشکلات و موانع موجود بیشتر نیازمند به‌کارگیری تدبیر و سلیقه از سوی متولیان امر است و حل بسیاری از این معضلات و کمبودها را نمی‌توان تنها به کمبود اعتبار و نبود منابع مالی گره زد.

شهر توریستی «سی سخت» در فاصله ۳۵ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با مناظر بدیع ستیغ‌های برفی دنا، چشمه میشی و دریاچه کوه گل در ایام نوروز و تابستان آماده استقبال از مهمانان و مسافران از اقصی نقاط ایران است.

به گفته مسئولان سال گذشته افزون بر یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گردشگر به مناطق بکر و دیدنی این شهرستان دیدن کردند.
شهرستان دنا با جمعیتی حدود ۴۶ هزار نفر دارای ۲ بخش مرکزی و پاتاوه است.

 انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.