امام جمعه موقت کرمان؛

عزاداری های حسینی با بینش همراه باشد

امام جمعه موقت کرمان گفت: مجالس عزاداری باشکوه ویژه‌ای در استان کرمان برپا شده و جریان دارد و عزاداری‌های امام حسین (ع) با عظمت شایسته برپاست.

عزاداری های حسینی با بینش همراه باشدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حجت الاسلام محمد صباحی مقدم گفت: علاوه بر شیعیان ،سایر فرقه های اسلامی و حتی بعضی از غیرمسلمانان هم در آیین عزاداری سیدالشهدا (ع) خدمت میکنند و به ایشان ارادت دارند.

وی با اشاره به اینکه آیین عزاداری امام حسین (ع) عبادت است و رضایت خداوند باید در این آیین مورد توجه قرار گیرد، افزود: مجالس و سخنرانیها باید با اخلاص برگزار شود و از ریا اجتناب کنیم.

امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: سرمایه عظیم دینی و مذهبی برای برگزاری مجالس عزاداری هزینه میشود و باید راستگویی و صداقت در اولویت کار برگزارکنندگان این مجالس باشد.

حجت الاسلام صباحی آسیب شناسی آیین عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) را امری مهم و ضروری دانست و ادامه داد: علمای بزرگ ما تألیفات و بحثهای خوبی درباره امام حسین (ع) و آسیب شناسی عزاداری حسینی دارند.

امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: نباید از کتابهای غیرمعتبر برای مردم حرف بزنیم، بعضی از خوابها که نقل میشود دلیل عقلی یا نقلی مسلم باید آن را تأیید کند در غیر این صورت نباید هر خواب و یا هر حکایت سستی را نقل کرد.

وی افزود: نهضت امام حسین (ع) بر اساس تکلیف امر به معروف و نهی از منکر بود و نتیجه این نهضت هم احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

صباحی اظهار کرد: در حالی باید از افرادی برای سخنرانی و مداحی در آیین عزاداری امام حسین (ع) دعوت شود که دارای سواد و دانش باشند که این مهم مورد توجه قرار نمیگیرد.

خطیب جمعه کرمان گفت: آلات موسیقی و بعضی از شعرهای غیرمرتبطی که در عزاداری امام حسین (ع) استفاده میشود، باید کنار گذاشته شود و صدا و سیما به هیچ وجه نباید این برنامه ها را پخش کند.

وی اظهار کرد: کربلا یک فکر، ایده و جهان بینی است و هر کس در راه آرمانهای امام حسین (ع) کار کند، گویی در راه کربلا زحمت کشیده است.

وی همچنین از شهید حججی سخن به میان آورد و افزود: شهید حججی راه امام حسین (ع) را رفت و افتخاری برای شیعه شد.

صباحی با اشاره به حضور جمعی از کارکنان آتشنشانی کرمان در نماز جمعه شهرکرمان  اظهار کرد: آتشنشانان، کار حیاتی، مهم و فداکارانهای دارند و روایت داریم، کسانی که مردم را از آتش و سیل نجات میدهند، ثواب شهید را دارند.

مراسم نمازجمعه این هفته همراه با عزاداری حسینی بود.

انتهای پیام/ح

عزاداری حسینی بدون ریا وبا خلاص باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار