هشدار سازمان ملل به ۱۵۰ شرکت بین‌المللی و صهیونیستی مستقر در سرزمین‌های اشغالی

کمیسر حقوق‌بشر سازمان ملل با ارسال نامه‌هایی به ۱۵۰ شرکت بین‌المللی و صهیونیستی فعال در سرزمین‌های اشغالی هشدار داد.

هشدار سازمان ملل به ۱۵۰ شرکت بین‌المللی و صهیونیستی فعال در سرزمین‌های اشغالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین؛ زید رعد الحسین، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل با ارسال نامه هایی به 150 شرکت بین المللی و صهیونیستی به آنها هشدار داده است احتمال دارد در پایگاه اطلاعاتی سازمان ملل در زمره شرکت هایی قرار بگیرند که با شهرک های صهیونیست‌نشین غیرقانونی در سرزمین های اشغالی فلسطین همکاری می‌کنند.

این نامه ها در چارچوب راستی آزمایی حقوقی و روند شفاف سازی ارسال شده اند تا شرکت هایی که مشخص شده است در شهرک‌های صهیونیست‌نشین فعالیت می کنند پیش از انتشار گزارش این پایگاه اطلاعاتی در ماه دسامبر، حق پاسخگویی داشته باشند.

اقدامات دفتر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل زمانی شدت گرفت که روزنامه صهیونیستی هاآرتص ادعا کرد 150 نامه در دو هفته گذشته ارسال شده است. تعدادی از این نامه ها برای مقامات اسرائیلی فرستاده شد.

هاآرتص به نقل از یک مقام ناشناس صهیونیست اعلام کرد در این نامه ها به این شرکت ها اعلام شد مشخص شده است آنها در «سرزمین های اشغالی فلسطین» داد و ستد تجاری دارند و بنابر این ممکن است بر خلاف قوانین داخلی و تصمیم های سازمان ملل عمل کنند.

قطعنامه 2334 که جدیدترین قطعنامه سازمان ملل در تاریخ اشغالگری رژیم صهیونیستی است، سال 2016 در شورای امنیت تصویب شد. در این قطعنامه اعلام شد فعالیت شهرک های صهیونیست‌نشین در سرزمین های اشغالی، فاقد اعتبار قانونی و نقض آشکار قوانین بین المللی است.

 

انتهای پیام/

 

هشدار سازمان ملل به شرکت‌های مستقر در سرزمین‌های اشغالی

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار