بازگشایی مرز چیلات برای اربعین

امام جمعه دهلران گفت: از مطالبات جدی مردم ، بازگشایی مرز چیلات برای اربعین است.

  به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛حجت الاسلام سید محسن موسوی در خطبه های نماز جمعه شهر دهلران اظهار کرد: این شهرستان بواسطه تشکیل یک سوم خاک استان و دارا بودن 220 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و نزدیکی به عتبات عالیات شرایط لازم برای بازگشایی مرز چیلات را دارد و امیدواریم در اربعین امسال با عنایت مسئولان این مهم محقق شود.


وی با اشاره به تردد سالانه بیش از 900 هزار زائر اربعین از شهرستان دهلران افزود: نیاز است پیگیری های لازم در خصوص زیرساخت های اربعین و همچنین جاده های شهرستان انجام شود و شاهد رفع این مشکلات باشیم.


خطیب جمعه دهلران تاکید کرد: شهرستان دهلران به واسطه پتانسیل ها و ظرفیت های ویژه و تشکیل بیش از یک سوم خاک استان نیاز است که در زمینه زیرساخت ها و تسریع در انجام پروژه های عمرانی مورد عنایت مسئولان کشوری قرار گیرد.


حجت الاسلام موسوی از نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری خواست از طریق دیدار با رئیس دستگاه قضا موضوع استقرار دادگاه در بخش های زرین آباد و موسیان را پیگیری کند.


وی به فعالیت پروژه های نفت و گاز و کشاورزی در منطقه اشاره و تاکید کرد: بومی سازی اشتغال از موضوعات مهمی است که جهت رفع بیکاری مردم باید در دستور کار جدی مسئولان قرار گیرد.


امام جمعه دهلران با تاکید بر تقوای الهی گفت: راز موفقیت و اهداف پیامبران (ص) تقوای الهی است و همه باید این مهم را مد نظر داشته باشند.
حجت الاسلام موسوی به ایام حزن و اندوه محرم و در پیش بودن تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) اشاره و افزود: رعایت موضوعات و شئونات دینی در عزاداری ها از اهمیت برخوردار است و همه باید پایبند به این موضوعات مهمی باشند.


وی موضوع جدایی اقلیم کردستان را توطئه رژیم صهیونیستی و آمریکا برای قطعه قطعه کردن پیکره ی اسلام دانست و افزود: مردم اقلیم کردستان باید به هوش بوده و از خواب غفلت بیدار شوند و فریب این توزئه دنیای استکبار را نخورند.


امام جمعه دهلران با اشاره به تشییع پیکر شهید حججی در کشور گفت: این تشییع خون تازه ای در کالبد اسلام دمید و دیدیم که مردم چگونه فرهنگ ایثار و شهادت را پاس داشتند و فرهنگ ایثار و شهادت باید برای همیشه زنده نگه داشته شود.
 

انتهای پیام/ع

خطبه های نماز جمعه دهلران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.