بیانیه 88 نهاد بین المللی: اقدامات میانمار علیه مسلمانان روهینگیا جنایت علیه بشریت است

88 نهاد بین المللی با صدور بیانیه‌ای اقدامات میانمار علیه اقلیت روهینگیا را جنایت علیه بشریت خواندند.

بیانیه 88 نهاد بین المللی: اقدامات میانمار علیه مسلمانان روهینگیا جنایت علیه بشریت استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، 88 سازمان غیر دولتی «‌جنایت علیه بشریت» در قبال مسلمانان روهینگیا در میانمار را که مقامات این کشور مرتکب می‌شوند محکوم کردند و از جامعه بین المللی خواستند برای مقابله با آن وارد عمل شوند. تنها ظرف مدت یک ماه، نیم میلیون آواره روهینگیایی به علت خشونت‌های دولت میانمار فرار کرده و به اردوگاه‌های آوارگان در بنگلادش پناه برده‌اند.

بر این اساس، 88 سازمان غیر دولتی با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند با توجه به آنچه در میانمار رخ می‌دهد کاملا روشن است اقدامات نیروهای امنیتی این کشور معادل جنایت علیه بشریت است. این 88 سازمان غیر دولتی که سازمان عفو بین الملل نیز در میان آنهاست از کشورهای عضو سازمان ملل متحد خواستند برای مقابله با این بحران « اقدام فوری » انجام دهند.

در بیانیه مشترک این سازمان‌ها که سازمان دیده‌بان حقوق بشر آن را منتشر کرده، آمده است: ما به ویژه از همه کشورها می خواهیم کمک نظامی به میانمار و همکاری با این کشور را فورا به حال تعلیق درآورند.

انتهای پیام/

اقدامات ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا جنایت علیه بشریت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار