تازه وارد ها در انتظار چراغ سبز کی روش

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای ۲ دیدار دوستانه مقابل توگو و روسیه برخی جوان‌های باکیفیت لیگ را به اردو دعوت کرده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مرحله اول اردوی آماده سازی این تیم برای دیدار دوستانه مقابل توگو و روسیه از ۲۴ بازیکن لیگ برتری دعوت کرده است تا به مرور وضعیت آن ها را در کنار بازیکنان لژیونر برای انتخاب نفرات اصلی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ ارزیابی کند.

فهرست جدید تیم ملی ایران نسبت به بازی مقابل کره جنوبی و سوریه با تغییرات اساسی مواجه شده است و چهره هایی چون وحید محمد زاده، مرتضی تبریزی، رشید مظاهری، کمال کامیابی نیا، اکبر ایمانی، امید ابراهیمی، دانیال ماهینی، احمد عبدااله زاده، علی قلی زاده، محمد حسین کنعانی زادگان، حسین ماهینی و ساسان انصاری جزء بازیکنان جدید تیم ملی هستند.

در این میان وحید محمد زاده، مرتضی تبریزی، اکبر ایمانی، احمد عبداله زاده، ساسان انصاری، علی قلی زاده دنبال این هستند تا در دیدار مقابل توگو و روسیه نخستبن بازی ملی خود را تجربه کنند.

در این گزارش به عملکرد بازیکنان جدید تیم ملی در عرصه ملی و باشگاهی نگاهی می اندازیم.

مرتضی تبریزی

تبریزی در کنار محمد قاضی و عیسی آل کثیر با پنج گل زده در پایان هفته هشتم لیگ برتر در صدرجدول گلزنان قرار گرفته است.

کاپیتان دوم ذوب آهن را می توان بهترین بازیکن تیم امیر قلعه نویی در لیگ هفدهم دانست. او با وجود دعوت های متعدد به اردوهای تیم ملی تاکنون فرصت بازی برای این تیم را به دست نیاورده است. تبریزی با حضور بازیکنانی مانند سردار آزمون، کریم انصاری فرد، مهدی طارمی و رضا قوچان نژاد شانس اندکی برای اعزام به جام جهانی روسیه دارد اما امیدوار است با درخشش در ترکیب تیم ملی این شانس محدود را به فرصتی ویژه تبدیل کند.

وحید محمدزاده

آسیب دیدگی مدافعانی مانند پژمان منتظری و عزت الله پورقاز و دوری سید جلال حسینی از آمادگی، کی روش را مجاب کرد تا برای دیدار با توگو و روسیه، وحید محمدزاده را به تیم ملی دعوت کند. محمدزاده به دلیل فیزیک مناسب و قدرت سرزنی عالی از بهترین و مستحکم ترین مدافعان فعلی لیگ برتر محسوب می شود که امیر قلعه نویی برای کسب موفقیت با ذوب آهن حساب ویژه ای روی توانایی این مدافع بازکرده است.

محمد حسین کنعانی زادگان

هرچند نمایش های کنعانی زادگان و آسیب دیدگی متوالی او در سال های اخیر انتقاد اهالی فوتبال را برانگیخته است، اما کی روش نشان داده است از هر فرصتی برای دعوت مدافع سایپا به تیم ملی استفاده می کند.

کنعانی زادگان پس از پشت سر گذاشتن آسیب دیدگی وحشتناک در استقلال و افت ناشی از این مصدومیت، در فصل جاری لیگ برتر زیر نظر علی دایی عملکرد خوبی داشته است و از انگیزه فراوانی برای پاسخ دادن به اعتماد کی روش بهره می برد.

دانیال ماهینی

 ماهینی یکی از سه ضلع مورد علاقه کی روش در پست دفاع راست است که البته تاکنون زیر سایه رامین رضائیان و وریا غفوری قرار گرفته است. ماهینی پس از ۲ فصل درخشان در استقلال خوزستان در نقل و انتقالات لیگ هفدهم به سایپا پیوست اما تاکنون نتوانسته است دوران موفق خود در جمع آبی های خوزستان را در ترکیب نارنجی پوشان پایتخت تکرار کند و با اشتباهات تاثیرگذار در چند بازی سایپا نقش مهمی در شکست این تیم ایفا کرده است.

ماهینی ۲۴ ساله امید زیادی دارد تا با جلب نظر کی روش در فهرست نهایی تیم ملی برای دیدار مقابل توگو و روسیه قرار بگیرد و دومین بازی ملی اش را تجربه کند.

احمد عبدالله زاده

بازیکن سابق تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران که در سال های اخیر عملکرد خوبی در ترکیب فولاد خوزستان و تراکتورسازی داشته، در لیگ هفدهم به یکی از ستون های تیم سیروس پورموسوی تبدیل شده است.

نمایش قابل اتکای عبداله زاده در ترکیب فولاد نقشی اساسی در قرار گرفتن این تیم بین مدعیان لیگ هفدهم ایفا کرده است و به همین دلیل او قصد دارد با ادامه این روند جزء فهرست نفرات منتخب کی روش در اردوهای تیم ملی باشد.

اکبر ایمانی

دعوت به اردوی تیم ملی را می توان کمترین حق هافبک دفاعی خوش فکر و در عین حال خلاق پدیده مشهد دانست. جنگندگی ایمانی سبب می شود او بیشتر مواقع برنده نبردهای تن به تن با هافبک ها و مهاجمان حریف لقب بگیرد و کی روش هم اثبات کرده است به چنین بازیکنانی علاقه خاصی دارد. پیش بینی می شود به دلیل غیبت علی کریمی، ایمانی شانس خوبی برای بازی مقابل توگو به دست آورد.

ساسان انصاری

با توجه به افت محسوس ساسان انصاری در لیگ هفدهم و اینکه او تاکنون نتوانسته است انتظارات هواداران سپاهان را به عنوان یک مهاجم باکیفیت برآورده کند، کمتر کارشناسی انتظار داشت انصاری بین نفرات منتخب کی روش قرار بگیرد اما سرمربی تیم ملی به دومین گلزن برتر فصل گذشته لیگ فرصت خوبی داد تا بار دیگر توانایی هایش را اثبات کند و شانس محدودش را برای اعزام به روسیه افرایش دهد.
 

علی قلی زاده

قلی زاده با نمایش فوق العاده در ترکیب سایپا، پدیده لیگ هفدهم لقب گرفته است و به همین دلیل کی روش او را به تیم ملی دعوت کرده است. تکنیک بی نظیر و سرعت قابل توجه این هافبک ۲۱ ساله در هشت هفته ابتدایی لیگ برتر بارها مورد تحسین فوتبال دوستان قرار گرفته است و انتظار می رود او هم مانند مهدی ترابی آرام آرام جزء نفرات مورد اعتماد کادرفنی تیم ملی شود.
 
بیشتر بخوانیم:


انتهای پیام/

آشنایی با ستاره های جدید تیم ملی

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار