حجت‌الاسلام نوروزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خلاء بیمه هیئت‌های مذهبی در کشور از بین رفت/ بیمه مساجد و اماکن مذهبی اقدام جهادی است

نماینده مردم رباط کریم در مجلس با بیان اینکه جای خالی بیمه مساجد و هیئت مذهبی در کشور احساس می‌شد، تأکید کرد:طرح فیروزه ای براى مساجد،هيات‌های مذهبى و بقاع متبركه نوعی اقدام جهادی است.

خلاء بیمه هیئت‌های مذهبی در کشور از بین رفت/ بیمه مساجد و اماکن مذهبی اقدام جهادی استحجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم در نظر گرفتن ساز و کاری برای بیمه مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی، اظهار کرد: امروزه مساجد و هیئت‌های مذهبی کارکرد یک ارگان فرهنگی را پیدا کرده‌اند.

نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس بیان داشت: به عنوان نمونه شاهدیم که در مساجد ضمن برگزاری مراسم نماز جماعت، گاهی مراسم عزاداری می‌شود و در این عزاداری‌ها و زنجیرزنی‌ها ممکن است زنجیر به کسی اصابت کرده و به افراد آسیب برساند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه اظهار کرد: همچنین ممکن است بر اثر حادثه‌ای ناشی از اتصال سیم‌های برق و یا نشت گاز چادرها و تکایایی که برای مراسم عزاداری بر پا می‌شود دچار آتش سوزی شوند.

وی ادامه داد: گاهی اوقات در سال‌های گذشته و در بعضی از مناطق کشور در جریان برگزاری مراسم‌های عزاداری و سوگواری ایام محرم شاهد بودیم که در زمان مراسم تعزیه و شبیه خوانی ممکن است افرادی به دلیل بی احتیاطی جان خود را از دست بدهند.

حجت‌الاسلام نوروزی تصریح کرد: در سال‌های گذشته اتفاقاتی از این دست داشته‌ایم که در روز عاشورا در هیئتی مراسم خیمه سوزان برگزار شده و زمانی که خیمه‌ها را آتش زده اند کسی درون خیمه حضور داشته است که هم آتش گرفته و هم بر اثر استنشاق دود خیمه های سوخته جانش را از دست داده است.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بیمه مساجد و هیئت‌های مذهبی جزء ضروریات اساسی بود که به دلیل نبود آن در گذشته شاهد مشکلات و گرفتاری‌هایی بودیم و جای خالی آن احساس می‌شد که این اقدام کار جهادی و درست است و باید انجام می‌شد که با به حمدالله با همت متولیان آن امسال اجرایی و عملیاتی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار