وزارت دفاع افغانستان تسلط طالبان بر 45 درصد از ولسوالی ها را رد کرد

وزارت دفاع افغانستان کنترل طالبان بر حدود نیمی از ولسوالی های این کشور را رد کرد.

وزارت دفاع افغانستان تسلط طالبان بر 45 درصد از ولسوالی ها را رد کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع افغانستان در واکنش به انتشار گزارشی مبنی بر کنترل طالبان بر حدود نیمی از ولسوالی های این کشور اعلام کرد: حاکمیت دولتی در تمامی ولایات افغانستان تأمین است.

این در حالی است که مجله «لانگ وار ژورنال» به تازگی در گزارشی گفته است که طالبان مسلح بر ۴۵ درصد ولسوالی‌های افغانستان تسلط دارند و یا برای اداره آن در حال جنگ با نیروهای امنیتی افغان هستند.

«دولت وزیری»، سخنگوی وزارت دفاع با رد این گزارش گفت که فقط ۹ ولسوالی در هلمند، غزنی، بدخشان و زابل در تصرف طالبان قرار دارند.

وی افزود: حاکمیت دولتی در بیش از 400 ولسوالی تأمین است، ما در کل افغانستان ۹ ولسوالی داریم که سقوط داریم کرده است ؛ حدود ۳۵ الی ۴۰ ولسوالی با تهدید زیاد و ۲۰ تا ۳۰ ولسوالی با تهدید متوسط مواجه هستند.

در گزارش لانگ وار ژورنال که در حال حاضر طالبان مسلح بر ۴۱ ولسوالی تسلط دارند و برای تصرف ۱۱۸ ولسوالی دیگر با نیروهای امنیتی افغان در حال جنگ می باشند.

در ادامه این گزارش آمده است در ولسوالی هایی که طالبان در آن حاکمیت دارند عرضه خدمات، تأمین امنیت و راه اندازی محاکم و اعمال قانون شریعت از سوی طالبان صورت می‌گیرد.

تاکنون گروه طالبان در مورد این گزارش واکنشی نشان نداده اند.

پیش از این وزارت دفاع آمریکا نیز با انتشار گزارشی گفته بود که تا ماه فوریه سال ۲۰۱۷حکومت افغانستان بر ۶۵ درصد خاک این کشور نفوذ داشته است.

آگاهان نظامی می‎گویند در حال حاضر از قدرت مخالفین مسلح دولت کابل کاسته شده اما باید برای حفظ مناطق تدابیر جدی گرفته شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار