رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر:

تجمع بزرگ عاشورائیان استان بوشهر برگزار می‌شود

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر گفت: همزمان با عاشورای حسینی ضمن حرکت دسته‌جات عزادار در خیابان‌ها و تجمع بزرگ عاشورائیان، نماز ظهر عاشورا در تمام نقاط استان بوشهر برگزار می‌شود.

تجمع بزرگ عاشورائیان استان بوشهر برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و با بیان اینکه مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان در دهه نخست ماه محرم با شکوه خاصی در نقاط مختلف استان بوشهر در حال برگزار است اظهار داشت: سینه‌زنی سنتی، سنج و دمام، حرکت دسته‌جات عزادار و تعزیه‌خوانی و شام غریبان از جمله برنامه‌های این ایام است.

وی از برپایی تجمع عاشورائیان در استان بوشهر خبرداد و افزود:همزمان با عاشورای حسینی، ضمن حرکت دسته‌جات عزادار در خیابان‌ها و تجمع بزرگ عاشورائیان نماز ظهر عاشورا در تمام نقاط استان بوشهر برگزار می‌شود.

نوشادی با بیان اینکه تجمع هیئت‌های عزاداری در عاشورای حسینی در شهر بوشهر برگزار می‌شود افزود: سوگواران حسینی ساعت ۹:۳۰ صبح فردا در عاشورای حسینی حرکت خود را از مسجد توحید به سوی مصلی جمعه برگزار می‌کنند و پس از طی مسیر و برپایی مراسم سوگواری، نماز ظهر عاشورا را به امامت آیت‌الله صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر برگزار می‌کنند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر با اشاره به برگزاری حرکت دسته‌جات عزادار در محلات جنوبی بوشهر خاطر نشان کرد: همزمان با عاشورای حسینی سوگواران سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) دسته‌جات عزادار در محلات جنوبی بوشهر ساعت ۹ صبح برنامه خود را آغاز می‌کنند و سپس در امام زاده عبدالمهیمن این شهر تجمع و همگام با اذان ظهر نماز ظهر عاشورا را در این مکان مقدس اقامه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حرکت دسته‌جات عزاداری در شهر برازجان در روز عاشورا افزود: این مراسم در برازجان ساعت ۹ صبح خیابان‌های منتهی به چهارراه بازار برگزار و عزاداران برازجانی در این محل، تجمع بزرگ عاشورائیان را برپا و سپس نماز ظهر عاشورا به امامت امام جمعه برازجان اقامه می‌کنند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر با بیان اینکه در کنگان این مراسم حدفاصل خیابان وحدت تا میدان شهید بهشتی برگزار می‌شود گفت: تجمع عاشورائیان در کنگان در محل سپاه پاسداران تعیین شده است که پس از مراسم عزاداری نماز ظهر عاشورا برپا می‌شود.

وی با اشاره به حرکت دسته جات عزادار از میدان آیت‌الله علم‌الهدی اهرمی تا حسینیه سیدمحمد تقی هاشمی افزود: در گناوه نیز این مراسم ساعت ۱۵ در محل آستان مقدس امامزاده سلیمان بن علی گناوه ‎ برگزار می‌شود.

وشادی با بیان اینکه حرکت عزاداری مردم سوگوار دیلم از بیت‌الحسین (ع) تا گلزار شهدای این شهر برگزار می‌شود گفت: در شهرستان دیر این مراسم در مصلی جمعه ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود و در جم نیز زمان حرکت دسته‌جات عزادار ساعت ۱۴ از میدان امام حسین (ع) تعیین شده است.

وی از برگزاری حرکت دسته‌جات عزادار خورموجی ساعت ۱۵ خبر داد و افزود: مردم سوگوار خورموج حرکت خود را حدافصل مخابرات تا میدان شهید مهدوی ادامه می‌دهند ودر عسلویه نیز ساعت ۱۰ صبح شرکت‌های پارس جنوبی ساعت ۱۰ صبح برنامه خود را از کمپ مسکونی شیرینو آغاز و در حسینیه سیدالشهداء تجمع می‌کنند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر با اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا در تمام شهر‌ها و بیشتر روستا‌های استان بوشهر تصریح کرد: یکی از ماندگارترین و زیباترین نماز‌های جماعت برپایی نماز ظهر عاشورا است که در تمامی شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر با حضور سوگواران حسینی فردا همزمان با ظهر عاشورا برگزار می‌شود.

انتهای پیام /پ

تجمع بزرگ عاشورائیان استان بوشهر برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.