اردبیل؛

فعالیت ایستگاه های سلامت و فرهنگی محرم در اردبیل

همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی و بالا گرفتن اشتیاق ارادتمندان مکتب حسینی ایستگاه های سلامت و فرهنگی محرم در اردبیل برپا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ در میادین اصلی شهر به ویژه میدان عالی قاپو و مسیر سنتی عزاداری مردم اردبیل همزمان با یوم تاسوعا ایستگاه های سلامت، بهداشتی و فرهنگی راه اندازی شد تا با حضور اقشار مختلف مردم خدمات رسانی رایگان به آنها انجام شود.

یکی از این ایستگاه ها ایستگاه برپا شده توسط انتقال خون برای خونگیری در این ایام است که امسال انتقال خون استان اردبیل با شعار تصمیم آگاهانه و اهدای خون مسئولانه تلاش می کند تا در قالب طرح نوبت دهی اینترنتی از اهداکنندگان خون دریافت کرده و به مدد بیماران بشتابد.

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل در این زمینه اظهار کرد: ما پورتالی را تهیه کردیم تا نوبت دهی اینترنتی با هدف اجرای طرح نذر خون به انجام برسد تا از تجمعات فراگیر جلوگیری شده و در عین حال تکریم ارباب رجوع را شاهد باشیم.

رضازاده اضافه کرد: ما طرح نوبت دهی اهدای خون را از 26 ذیحجه و در آستانه ماه محرم آغاز کردیم و تا پایان ماه صفر در قالب این نوبت دهی هموطنان می توانند با مراجعه به پایگاه های ما اهدای خون انجام دهند.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته در قالب طرح نذر خون و نوبت دهی بیش از یک هزار و 200 نفر ثبت نام کرده و خون اهدایی آنها به نیازمندان و بیماران تقدیم شد بیان کرد: ثبت نام ها در اکیپ های مختلف مستقر در میادین مختلف نیز انجام می شود و هموطنان با مراجعه به پایگاه های ما از ابتدای صبح تا عصر می توانند در این طرح مشارکت کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل تصریح کرد: 3 پایگاه ما در شهرستان ها و 2 پایگاه در اردبیل به صورت ثابت و سیار به این کار اقدام می کنند و اتوبوس خونگیری ما در میدان عالی قاپو به علاقمندان اهدای خون ارائه خدمات خواهند کرد.

اما در کنار غرفه اهدای خون غرفه های اهدای قرص ویتامین دی- سی، کنترل فشارخون، داوطلبین اهدای عضو، آموزش و پیشگیری از بیماری های کلیوی، آموزش و پیشگیری از اعتیاد و درمان آن، ایستگاه پرستاری و سلامت و ایستگاه های فرهنگی نیز راه اندازی شده تا زمینه ارائه خدمات به هموطنان فراهم آید.

مدیرعامل انجمن آوای سلامت سبلان نیز در باب اجرای طرح ارائه خدمات رایگان سلامتی و فرهنگی به هموطنان و عزاداران حسینی اظهار کرد: برای سومین سال متوالی است که ایستگاه سلامت و فرهنگی را با همکاری دستگاه های مختلف و سازمان های مردم نهاد آوای سلامت سبلان اجرا می کنیم که 10 ارگان دولتی از استانداری گرفته تا ورزش و جوانان و بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه آزاد، علوم پزشکی و انتقال خون ما را در اجرای این طرح ها یاری می کنند.

افشین یزدانی افزود: همکاران ما در غرفه های مختلف نسبت به گرفتن فشار خون، قندخون، مشاوره و ویزیت مامائی، توزیع بروشورهای سلامت، توزیع قرص های ویتامین دی – سی و همچنین اهداکنندگان خون و اهداکنندگان عضو برای ثبت نام و صدور کارت اقدامات لازم را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه 170 نفر روزانه در قالب کادر بهداشتی و درمانی در همه رشته ها به هموطنان در حوزه سلامت ارائه خدمات رایگان می کنند گفت: ما سال گذشته در دهه محرم در مناطق حاشیه شهر و عالی قاپو در قالب پایگاه های دایر شده به 36 هزار نفر و در اربعین به 18 هزار نفر خدمات رایگان بهداشتی و سلاما ارائه کردیم.

انتهای پیام/ح

ثبت نام بیش از یک هزار نفر در طرح نذر خون در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.