باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

قیمت بنزین در سال 97 افزایش می یابد؟/سیستم حمل و نقل نامناسب مانع از کنترل مصرف بنزین می شود

به دنبال رکورد زنی مصرف بنزین در کشور ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی از احتمال افزایش قیمت این فرآورده نفتی در سال 97 سخن می گویند. 

قیمت بنزین در سال 97 افزایش می یابد؟/سیستم حمل و نقل نامناسب مانع از کنترل مصرف بنزین می شودبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در ایران بیش از 19 میلیون خودروی پراشتها وجود دارد که هر کدام بطور متوسط روزانه 2 لیتر بنزین بیشتری نسبت به خودروهای اروپا مصرف می کند،ازاین رو روزانه 38 میلیون لیتر سوخت بیشتری در کشور مصرف شده و خودروهای ایران 3 برابر بیشتر از خودروهای28 کشور عضو اتحادیه اروپا هوا را آلوده می کنند .

در حالیکه قیمت تمام شده هر لیتر بنزین برای دولت 2700 تومان است اما روی قیمت فعلی آن 1700 تومان یارانه داده می شود.با یک حساب سر انگشتی در می یابیم که برای هر 2 لیتر بنزین اضافه مصرف شده توسط خودروهای ایران ،دولت روزانه 64 میلیارد و 600 میلیون تومان یارانه بیشتری را خوراک غول های پر مصرف بنزین و آلوده کننده هوا می کند.

با ادامه روند محاسبات در این زمینه در می یابیم که بطور ماهانه 1 بیلیون و 938 میلیارد تومان یارانه برای همان 2 لیتر بنزین اضافه، بر دولت یعنی بیت المال تحمیل می شود.

هر چند رسیدن اجناس و كالاها، با قيمت ارزان به دست مردم باید در اولویت قرار گیرد، ولی رکورد زنی مصرف غيرمتعارف بنزین به عنوان یک کالای استراتژیک ، همراه با آلودگی بيشتر هوا ، ترافيك پر دردسر ، خروج ارز بيشتر و تحمیل هزینه گزاف بر بیت المال كه در واقع همه اینها از جيب مردم پرداخت می شود،باید هر چه زودتر در راس کار تصمیم سازان و مدیران دولتی قرار بگیرد.بنابراین افزایش قیمت سوخت به عنوان نخستین راهکار کنترل کننده مصرف غیر معمول در بین صاحب نظران انرژی کشور مطرح شده است.

هر چند محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت درنشست خبری چهارشنبه 5 مهر امسال در جمع خبرنگاران اعلام کرده است "با وجود احتمال موافقت مجلس شورای اسلامی با افزایش قیمت سوخت، دولت به علت اهمیت تورم ، با موضوع افزایش مخالف بوده و آن را تکذیب می کنم" اما برخی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از مطرح بودن این امر در بدنه دولت برای سال آینده خبر داده و تحقق آن رامستلزم بستر سازی هایی از جمله افزایش درآمد مردم و توسعه سیستم حمل و نقل عمومی دانسته اند.

**وقتی مجری قانون از مصوبه های ابلاغی مجلس می گریزد

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی  ما در این باره می گوید:هنوز خبری از افزایش نرخ بنزین نیست ،این موضوع باید در ابتدا از جانب دولت مطرح شده و پس از آن مجلس در خصوص آن اظهار نظر کند.

وی ادامه داد: قانون کارت سوخت که دولت اشکالات و ابهاماتی برای آن مطرح کرده بود به وسیله مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و شورای نگهبان هم مغایرتی در آن نیافت.

حاجی دلیگانی با اشاره به ابلاغ قانون فوق از سوی مجلس شورای اسلامی ،تصریح کرد:تاکنون خبری از ابلاغ آن به وسیله دولت مطرح نشده ، اگر هم ابلاغ و اجرا شده باشد هنوز آثار آن در جامعه نمایان نگشته است.

این عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی گفت:بااینکه چند ماه از تصویب و ابلاغ قانون کارت سوخت می گذرد اما هنوز دولت پاسخی مبنی بر اجرایی نکردن دستورالمعل فوق ارائه نکرده است.

** سطح پایین درآمد مردم و نبود سیستم حمل و نقل مناسب مانع از افزایش قیمت بنزین می شود

هدایت اله خادمی نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو باخبرنگار اقتصاد و انرژی  ما دراین باره می گوید:با وجود شایعات مطرح شده ازرسانه ها وجراید مبنی بر افزایش قیمت بنزین ،نوبخت سخنگوی دولت در جدیدترین سخنان خود در جمع خبرنگاران اعلام کرد که دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت حامل های انرژی و بنزین ندارد.

وی با اشاره به تاثیر افزایش قیمت سوخت در صعود قیمتی سایر کالاها ،افزود:هر چند سوخت به عنوان یک کالای استراتژیک در جهان شناخته شده اما نرخ آن در کشور ما کمتر از سایر کشورهای منطقه است ،ازاین رو تعادل بخشی به قیمت آن منجر به کاهش قاچاق در این زمینه خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:هر چند بین افزایش نرخ سوخت با کاهش مصرف ارتباط معنا داری وجود دارد ولی در کشور ما در دراز مدت این قاعده چندان مستحکم و حاکم نیست.

خادمی بیان کرد:تجربه نشان داده ، در کشور ما تنها سیستم دو نرخی سوخت و سهمیه بندی منجر به کنترل و کاهش میزان مصرف شده است.

وی ادامه داد:در شرایط فعلی هر چه قیمت سوخت افزایش یابد به علت هزینه های حمل و نقل موجود در کشور ،باز هم نسبت به سایر کشورهای همسایه از نرخ پایین تری برخوردار خواهیم بود و چرخه قاچاق سوخت همچنان ادامه خواهد داشت.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به واگذاری بسیاری از جایگاه های سوخت به کسانی که اهلیت آن را نداشتند ،افزود:در جلسه ای که نماینده کردنشین با جایگاه داران و سازمان خصوصی سازی داشته دریافته است که جایگاه سوخت مستقر در منطقه به یک قاچاق چی سوخت واگذار شده است.

خادمی با بیان اینکه افزایش مصرف بنزین امروز کشور درحقیقت میزان مصرف غیر واقعی و قاچاق آن است ،افزود:اکنون با رسمیت یافتن قاچاق و افزایش غیر واقعی مصرف داخلی ،بهشتی برای قاچاق چیان و واردات سوخت فراهم شده است.

وی ادامه داد:از این رو در این شرایط با فروش ارزان سوخت ،بخشی از درآمد حاصل از آن را صرف واردات مواد سوختی با قیمت بالا کرده و بخش دیگر باقی مانده را هزینه ارائه سوپسیت می کنیم. درنهایت کسی که در این میدان ضرر می کند جوانان بیکار و مردم هستند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به علت متفاوت بودن شرایط کشورمان بسترلازم برای افزایش قیمت بنزین فراهم نیست،گفت:سیستم حمل و نقل عمومی ما از جمله مترو نسبت به سایر کشورهای همسایه از وضعیت قابل قبولی برخوردار نیست.

خادمی تصریح کرد:اگر امکان استفاده از مترو و اتوبوس برای مردم به ویژه در کلان شهرها به راحتی فراهم شود ،حتی اگر قیمت سوخت بالاتر از سایر کشورهای همسایه تعیین شود ،موردی نداشته و البته تصمیم بسیار خوبی هم خواهد بود.

وی ادامه داد:اما در کشوری مثل ایران که فاقد سیستم ریلی مناسب بوده و مردم درآمد کمی دارند ،افزایش قیمت سوخت به بسیاری از موضوعات صدمه خواهد زد.

** افزایش قیمت بنزین در سال 97 ایده دولت است

جلال میرزایی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی  ما با اشاره به احتمال افزایش قیمت بنزین در بودجه سال 97، گفت: هر چند افزایش قیمت بنزین در سال 97 به عنوان ایده ای در دولت مطرح است اما برای تحقق آن باید در ابتدا بررسی های کارشناسی بسیاری انجام شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی ممکن است افزایش قیمت سوخت ،خارج از قالب لایحه بودجه سال 97 مطرح شود.

میرزایی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت بنزین باید متناسب با چالش ها و مشکلات کشور بوده و به رفع آنها بیانجامد ،تصریح کرد: نباید با پیش داوری وبی توجهی به پیامدهای موضوع فوق دست به افزایش قیمت بنزین زد.

وی گفت: برای افزایش قیمت بنزین، دولت ابتدا باید لایحه پیشنهادی خود را به مجلس ارائه دهد و سپس با بررسی های انجام شده در کمیسیون های ذیربط ،نتیجه نهایی در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شود.

**قیمت بنزین در سال 97 افزایش نمی یابد

حسین امیری خامکانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو  با خبرنگار اقتصاد و انرژی  ما در این باره می گوید: افزایش قیمت بنزین در برنامه دولت نیست چرا که این کار باید با نظر کارشناسی و با توجه به قیمت جهانی نفت انجام شود.

وی با بیان اینکه طبق قانون باید قیمت بنزین بر اساس فوب خلیج فارس تعیین شود، تصریح کرد: بر اساس قانون ،قیمت بنزین باید ۹۰ تا ۹۵ درصد فوب خلیج فارس باشد و از آنجایی که با کاهش قیمت جهانی نفت، قیمت بنزین کاهش می یابد، افزایش بنزین در سال ۹۷ ممکن نخواهد بود.

نماینده مردم زرند در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: با تغییر شرایط فعلی نفت در بازار جهانی، باید بررسی شود قیمت بنزین در حال حاضر چند درصد فوب خلیج فارس است و سپس برای تغییر قیمت این فراورده نفتی در دولت ومجلس تصمیم گیری شود.

وی در خصوص ثابت ماندن قیمت بنزین به مدت دوسال، گفت: به نظر می رسد عدم تغییر قیمت بنزین به دلیل ثابت ماندن فوب خلیج فارس است، در غیر اینصورت طبق قانون با تغییر فوب خلیج فارس، بهای بنزین نیز تغییر می کند.

**احتمال افزایش قیمت بنزین دور از انتظار نیست

اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمزمه‌های درباره افزایش قیمت بنزین در سال آینده به گوش می‌رسد، گفت: صحبت‌های درباره کنترل قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده مطرح شده و ممکن است افزایشی در قیمت بنزین داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هزینه‌های تولید بنزین نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است، ادامه داد: افزایش تعداد خودروها از دیگر عوامل افزایش مصرف است.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس افزود: میانگین مصرف بنزین در کشور روزانه 72 میلیون لیتر است اما در مواقعی این مقدار به 100 میلیون لیتر می‌رسد که این وضعیت باید مدیریت شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: البته باید قدری در این زمینه تامل کرد تا دولت لایحه بودجه سال 97 کل کشور را به مجلس ارائه کند تا مشخص شود چه تصمیمی درباره افزایش حامل‌های انرژی به‌ویژه بنزین اتخاذ کرده است.

انتهای پیام/

گزارش از پریسا مهریان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۹
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ساعی
۱۳:۵۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
این نتیجه تولید بی کیفیت خودروهای ملی است که با بدترین تکنولوژی روز دنیا تولید میشن و متاسفانه حمایت های غلط ازاین صنعت و وجود رانت های زیاد مفسدین، تولیدات ملی ما روز به روز بدتر میشن چون رقابت نیست و انحصار مطلقه و هر کاری بخوان یک شبه به روز ملت مظلوم صبور میارند
Iran (Islamic Republic of)
ابرام
۱۸:۱۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
باید به هر ماشین حداقل 200 لیتر بنزین سهمیه ای با قیمت 1000 تومن بدن و از 200 لیتر به بالا رو گرونتر کنن در حد 3000 تومن مثلا
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۹:۲۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
شما بجای اینکه مبارزه کنید با قاچاق. میاید قیمت بنزین رو افزایش میدید! و خودروهای داخلی مسلم که مثل خودرو خارجی بنزین نمیسوزونه. تکنولوژی ۴۰ سال پیش الان که جواب نمیده! در واقع افزایش بنزین افزایش قیمت و در نهایت ظلم به ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۱ تير ۱۳۹۷
بنزین که گرون بشه تمام وسایل گرون میشن چنین بهرانی را زمان ریاست جمهوری اقای احمدی نژاد شاهد بودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
بله درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
بحران!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
ما که راضی هستیم گرون کنید حداقل حقوق کارگران بالا ببريد ولی حیف .........
Iran (Islamic Republic of)
مجمد
۰۹:۱۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
خواهشا بنزین را گرون نکنید انطوری همه کالاها گرون میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۸ ۳۰ دی ۱۳۹۶
به نظرمن بنزین باید سهمیه بندی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۳ دی ۱۳۹۶
ای داد از گرونی...
ای داد از بیکاری...
خدایا خودت کمک کن. خدا کنه بنزین گرون نشه ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۱ دی ۱۳۹۶
خدا کنه ارزون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۵ دی ۱۳۹۶
وای خدابهمون رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۴ دی ۱۳۹۶
گرون شد
Iran (Islamic Republic of)
عبداله
۲۲:۰۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
اونم ندن بهتر از ندادن است پول برق ما این ماه 300تومن اومده ب کی ب کجا بگم
Oman
ناشناس
۱۲:۴۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
. متاسفم واقعا متاسفم
Oman
ناشناس
۱۲:۳۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
اگر بنزین گرونه ده چیز دیگه ارزونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
بنزین رو ارزون کنید
Iran (Islamic Republic of)
احد
۱۰:۰۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
چرا به فکر مردم نیستند ؟ فردا شب یلداس بخداوندی خدا خیلی از مردم بدلیل گرانی و بی پولی دارن گریه میکنند چه پدرانی که از روی خانوادشون شرمنده شدن .....
تو هر خونه چند نفر بیکار هستند
وقتی فیش آب و برق و....میاد تن مردم می لرزه .....
از بی پولی مردم دارن مینالن ....بیایید ببینید مردم در 20 متر جا مستاجر هستند با 3 دختر دم بخت و بیکاری و...
فارغ التحصیل ها همه بیکارند و همه شکست خورده
هرکس هم که سرکاره و استخدام شده انقدر حقوقش پاییینه که داره میناله ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
بنزین که گرون شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
چقدر گرون میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
بنزین گران نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
خدایا خودت کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
هرروز باید شاهد گرونی باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
قطع یارانه .گرون شدن بنزین و عوارض خروج از کشور ..واقعا با این گرونی مردم چیکار کنن ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
متاسفانه تا اعلام کردند گرون میشه، همین الان گذاشتند روی مبلغ خونه ها .کشورهای دیگه ساعت کاریشون پایینه اما حقوق بالا!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
انشالله گرانتر بشه کرایه ها میرن بالا چه حالی میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
خواهشا بنزین را گران نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
اگر خودروهای باکیفیت تولید بشه مصرف بنزین هم کاهش پیدا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
اگر خودروهای باکیفیت تولید بشه مصرف بنزین هم کاهش پیدا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
نباید بنزین گران شه چون روی همه ی اقلام تاثیر مستقیم دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
چرا بنزین گران شده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
باید یک راه حل مناسب در نظر گرفت گرانی بنزین خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
حقوقهای بالای ۱۰میلیون حذف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
خودروسازیمون از پایه مشکل داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
دولت باید بابت این بنزین که جز آلودگی هوا و خرابی ماشینهای مردم رو بهمراه نداره...به مردم غرامت هم بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
نباید بنزین گران شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
خودرو سازان باعث افزایش مصرف بنزین شدند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۰۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
چقدر اضافه میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
همه حقوق ها بخور نمیر همه توی اقلام خانه و مصارف زندکی موندن این گرانی بنزین رو کجای دلشون بزارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
بازار خوابیده . ساخت و ساز کم شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۶
مشخصه گرون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۶
وای باز شاهد هر روز گرانی هستیم تا کی آخه ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۱:۱۷ ۰۶ آذر ۱۳۹۶
لطفا افزایش ندهید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۵۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
فقط هزینه ها و حامل های انرژی باید ب قیمت جهانی برسند
-
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۳ آبان ۱۳۹۶
باسلام اگر بنا بر افزایش قیمت ثانیه ای حامل های انرژی هست چرا یارانه نقدی افراد سرپرست خانوار افزایش نمی یابد
-
میثم
۱۴:۱۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
من که بدبخت میشم
Iran (Islamic Republic of)
پراید ایرانی
۱۰:۴۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
.مثلا کیفیت وقیمت خودروها هم با اروپا مقایسه بشه ،در آمدها هم مقایسه بشه ،خدمات هم مقایسه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
کاهش یابد نه افزایش!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
خدانکنه گرون بشه
-
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
به 97 نمیرسد دو سه ماه دیگه افزایش میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
بنزین قیمتش بره بالا یعتی قیمت همه چیز میزه بالا از جمله کرایه ها.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
افزایش قیمت بنزین یعنی ایجاد تورم و رکود.
-
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
سوخت باید دوباره سهمیه بندی بشه با گرون کردن سوخت کار درست نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
همیشه راحت ترین راه ، بهترین راه نیست
به جای گرون کردن بنزین راه حل بهتری پیدا می شه
-
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
جاده هاشونو استاندارد کنن-
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
اگه بنزین بره بالا که تمام اقلام مصرفی دیگه هم میره بالا بعد منه کارگر با ماهی 800تومان باید چیکار کنم چرا هیچ حرفی از افزایش یارانه نمیزنید
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۴۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
با حساب شما 38 میلیون لیتر در روز با 1000 تومان در سال میشود 13/87 میلیارد تومان در سال بدون احتساب مصرف در تابستان و تعطیلات عید. بهترین خودروی روز دنیا را با قیمت 50 میلیون میتوان وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کرد. در سال به طور رایگان میتواند با صرفه جویی عدد بالا حدود 278 هزار تاکسی رایگان در اختیار راننده ها قرار دهد. یا اتوبوس و مینی بوس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
خدا نکنه گرون بشه اگه بشه دوباره همه چی بالا میره پناه برخدا چرا این کاهارو میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
خدانکنه گرون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
عجبب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
سلام منکه در سال صد لیتر بنزین مصرف می کنم اکر قیمت بنزین هم جهار برابر بشه مشکلی زیادی ندارم ولی انکه درسال بالای صد هزار لیتر بنزین مصرف می کنذ مشکل دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
داداش شما ،،، خبر نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
ما چه‌گناهی کردیم ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
شما چرا هرچی به ضرر مردمه از اروپا یاد میگیرین مثلا میگین در اروپا نرخ بنزین فلانه ولی نمیگین قیمت خودرو آموزش پرورش امکانات سود تسهیلات حقوق ها بهداشت امکانات و ... عجب!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
برای شما
متاسفم قیمت تمام شده من درآوردی مینویسید قیمت تمام شده لیتری پونصد تومان هست
Iran (Islamic Republic of)
رشید
۲۰:۴۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
درآمد در کشورهای اروپایی چقدر هست؟
پولی که اونا به دلار می گیرن ضربدر 4000 تومان کنید.اگر حقوق یه نفر اونجا 4000 دلار باشه به پولما میشه 16000000 میلیون.
Iran (Islamic Republic of)
رشید
۲۰:۴۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
درآمد در کشورهای اروپایی چقدر هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
یکی نیست به این نماینده ها بگه باید به فکر مردم باشند مقایسه قیمت ها اروپا درست نیست باید سطح درآمد ما مانند اروپایی باشد
Iran (Islamic Republic of)
یا حسین
۲۰:۰۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
از نفرین‌های مظلوم،‌ بترسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
حتما اين افزايش قيمت هم در پاسخ بخواست و تقاضاي مردم شريف از دولت اميدوار صورت خواهد گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
حالا تا سال 97 کی زنده کی مرده بندگان خدا فردارو کی دیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
چه اتفاقی افتاده که میخواهید سوخت را گران کنید!؟
۱-تولید خودروهای پرمصرفتونو بعداز۳۰سال گرفتید وتولید وواردات خودروی ارزان وباکیفیت وبامصرف سوخت پایین ایجادکردید!؟۳-مفسدان اقتصادی وخودیهای امتیازی را محاکمه علنی گردید۴-تونستید جلوی قاچاق رابگیرید-آیادر اختیار وانتخاب مردم برای خوورو کاری کردید!!!؟؟؟۵-تونستید جلوی تحریم وجنگ افروزی،تورم،کمبود وگرونی رابگیرید!؟تونستید کیفیت وکمیت وبهره وری را افزایش دهید!؟تونستید خودرو را ارزان کنید
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۷:۴۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
این مسخره است . کیفیت ماشینارو ببرن بالا و حمل ونقل عمومی را سامان دهند تا مصرف سوخت پایین بیاد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
کاهش مصرف بنزین چندراه دارد
اولین وباصرفه ترین راه فشاربراین مردم مظلوم که این اهن قراضه های ایرانخودرو وسایپاراازپارکینگ بیرون نیاورندوفقط نگاه کنندوگاهگاهی خرجهای هنگفت مکانیکی بااین قطعات چینی دیگرنمی توانم بنویسم گریه ام می گیرد
راهدوم خروج خودروهای فرسوده پیکان اردی پراید
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۷:۳۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
امیدوارم دولت حداقل اگر سوخت را گران می کند با علم و تدبیر گرانش کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
چراهرچی به ضررمردم انجام میدین ازاروپایادبگیرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
سوخت باید دوباره سهمیه بندی بشه با گرون کردن سوخت کار درست نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
آخه مگر مشکل(بیکاری،بی درآمدی-عدم واردات خودرو باتعرفه پایین باکیفیت وارزان-تورم،-انواع هزینه سرسام اور هزینه های خودرو،گرونی،تحریمها،خودروی بی کیفیت وپرمصرف،تولیدوبی کیفیتی سوخت،فساد،قاچاق وسیاستهای جنگ افروزانه....)حل شده که قیمت سوخت را میخواهید بیشترکنند-اگر درکشورهای پیشرفته قیمت سوخت آزاد است ولی درمقابل خودرو بانوجه به قدرت خرید مردمشون که ده برابر ایرانیهاست،هیچه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
این طرح بیفایده هست کیفیت خودروها خوب نیست مردم مجبورن؛ فقط فقرا له میشن انم با افزایش بنزین سونامی گرانی راه میافته فقرا له شدن در امد ها رفته بالا دوباره هم مصرف بنزین بیشتر میشه تولید کننده اتومبیل باید خسارت الودگی هوارو پرداخت کنه نه مردم چون خودشون دوست دارن مردم بنزین مصرف کنن در امد کسب کنن وگر با تولید خودروهای برقی خورشیدی میشه جلوی الودگی هوا رو گرفت در ژاپن خودرو الان بیست ملیون تومان باشه بعد سی.سال دیگه همون بیست میلیون هست اما ایران بعد از سی سال خودرو اشغال دست دوم با منفعت کلان به مردم میفروشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
من که همه چیموازدست دادم کاردلخوشیم بودکه اونم بخاطرضعف دولت کلیدازدستم رفت.بخداباسه تابچه واجاره خونه عقب افتاده ماندم چه کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
من که همه چیموازدست دادم کاردلخوشیم بودکه اونم بخاطرضعف دولت کلیدازدستم رفت.بخداباسه تابچه واجاره خونه عقب افتاده ماندم چه کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
آخ ازدست نماینده ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
آخ ازدست نماینده ها
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۴:۱۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
خدایا خودت به دادمان برس.آخه این همه ظلم و ستم تا کی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
بلدین بگین ماشین های ایرانی 5 برابر ماشین اروپایی سوخت مصرف میکنه.بلد نیستین بگین مقصر خودروسازان هستن نه مردم.
Iran (Islamic Republic of)
پاینده
۱۲:۴۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
نمایندهایکه فرق ماشینی که غیر استاندارد جهانی بنزین مصرف میکند با خودرو اروپایی که سه درصد بنزین مصرف میکنند به حساب مردم ایران میگزارند برای لای جرز دیوار هم ارزش ندارد به چه دردی میخورند لطفا استعفا دهیدبیش از این مردم را ازار ندهید.
Iran (Islamic Republic of)
خاص
۱۲:۱۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
تو که بلدی این همه روضه را بنوسی بیا در مورد خودروهای بی کیفیت ایران خودرو وسایپا هم یه چیزی بنوس
اخه تو انصاف داری مردم دارن از فقر میمیرند بعد تو داری می گی قیمت بنزین برای دولت زیاد در میاد
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۱:۵۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
سلام دوستان درست میگن تولید زیاد ماشینهای ایرانی وبی کیفیت که فقط شکل دارند شده مثال ماشین مشمندلی نه بوق داره نه صندلی مثل این پراید که تازگی ها ضبط ماشینو برداشتن جلو ساخت این ماشین های داخلی روبگیرند یا کم کنند تا مصرف سوختمان کم بشه الان هی هزار تومان نیز زیاده تا هزارو هفتصد تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
اینقدر گرون کردید مصرف کم شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
اينقدر از خداوند متعال غافل نشين
اكثر مردم با مشكل دارن زندگي ميكنن از پرداخت هزينه هاي لازم زندگي برنمي يان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
ما ک راضی نیستم
Iran (Islamic Republic of)
آوا
۱۱:۲۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
به جای این حساب سر انگشتی و فکر گرون کردن بنزین، با یه حساب سر انگشتی همراه با فکر می شه مصرف بنزین رو خیلی بیشتر از اینا پایین آورد، به نظر شما چند درصد از خودروهای ایران بالای ۱۰ لیتر در هر صد کیلومتر مصرف دارند، چاره این است که خودروهای ایرانخودرو و سایپا و بقیه از موتور های با مصرف پایین و تکنولوژی بالا استفاده کنند. این دو شرکت( که بیشترین ظلم رو در حق مردم میکنند) سالی دو بار محصولات ۵۰ سال پیش رو گرون میکنن یه
موتور خوب و مصرف پایین حداقل بذارن رو ماشین بعد گرون کنن. اگه همچین کاری کردن که مصرف میاد پایین وگرنه تا ثریا رود دیوار کج است!!
Germany
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
چهل هزاراتوبوس شهری وارد کنند
بعد بنزین به قیمت جهانی برسونند یک دلار یا چهار هزار تومن
ترکیه حقوق کارگرش دو برابر ما هست و بنزین و برق شش برایر هست
جای صد هزار ماشین در جاده چالوس
یه مترو سریع سیر برنن و بودجه هم از بنزین و مالیات ماشین بگیرند . اما حمل و نقل عمومی سرمایه گذاری میشه
مالیات و بیمه ماشین هم چند برابر کنند
جای پل های هوایی و جاده و ماشین های سبک مثل پراید
باید مترو و قطار های برقی و اتوبوس داشته باشیم
کاش مسوولین چند سال توی اروپا زندگی می کردند
مردم تشویق به سیستم حمل و نقل عمومی کنید لطفا
مثل اروپا
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۰:۳۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
انشاا... خدا خیرتون نده
Germany
حمید
۱۰:۳۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
این دولت از سر لجبازی هم که شده تمام طرح های دولت قبل رو ملغی کرد حالا هم کاسه چه کنم دست گرفته نمونه اش کارت هوشمند سوخت بود.
یه روز به موتورسیکلت گیر میده یه روز به سواری شخصی یه روز گازسوز بودن خودروها یه روز به گازسوز نبودن خودروها.
هر عقل سلیمی میدونه که سیستم سهمیه بندی و استفاده از کارت سوخت بهترین روش کنترل و آمار گیری مصرف سوخت بود که این دولت تعطیلش کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
دولت و مجلس بهتر است به جای افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی به فکر ارزش پول‌(ریال) باشند تا بنزین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
الان که قیمت بنزین افزایش نداشته چه تورمی داریم وای به روزی که قیمت بنزین افزایش پیدا کنه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
این همه ماشین داره تولید میشه و روانه جاده ها میشه.
اونوقت انتظار دارید مصرف بیشتر نشه؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
تو گزارش ها چنان مينويسيد مصرف در ايران دو برابر مصرف جهاني است كه انگار مردم ماشين توليد ميكنن !!
ايران خودرو و سايپا را ببنديد تا لگن توليد نككند ببينيد مصرف نصف مصرف جهاني بشه
انقدر به لين ملت قانع اجحاف نكنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
مرد باشید و اینو به گوش گران کننده های بنزین برسونید .بگید که ای کوته اندیش که بعد از این همه سال به بهانه های الکی روفتین تو این همه کشور گشتید و خوردید و بودجه رو حروم کردین تنها گرون بودن بنزین یا تمامی سوخت ها رو دیدن اینوندیدن که ماشین های با کیفیتشون که برا ایران شده پراید که همه ی مردم بیچاره سوار میشن تناسب سوختشون چقدره ؟؟؟ کور بودن و مقایسه میکردن همون طور که پراید تو ایران زیاده ببینن چه ماشینی اونجا زیاده و مصرف و کیقیتش چقدره بعد این از خدا بی خبر ها ادای آدم های فهمیده رو در بیان بگن بله بنزین تو اروپار 4 هزاره منم باید بکنمش 4 هزار
آخرین اخبار