اهداف قیام؛

بیان اهداف قیام عاشورا

معاون تبلیغات اسلامی لرستان گفت: اهداف قیام عاشورا بیان شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی معاون تبلیغات اسلامی لرستان  با اشاره به برنامه‌های اولویت‌دار سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: آموزش‌های تخصصی و عمومی قرآن در طول سال برگزار می‌شود.

وی تربیت مربیان سبک زندگی قرآنی را از دیگر برنامه‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برشمرد و افزود: باید فرهنگ، اعتقادات و ایمان مردم در مقابل خرافه‌پرستی، هجمه‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی نهادینه شود.

معاون تبلیغات اسلامی لرستان گفت: ایام ماه محرم بهترین فرصت برای تبیین نهضت و قیام امام حسین (ع) است و این فلسفه باید برای جوانان بیان شود تا هر چه بهتر از پیام‌های عاشورا استفاده شود.

غلامی اضافه کرد: مداحان در رساندن پیام مهم عاشورا، تقویت روحیه دینی، بیان رشادت‌ها و شجاعت امام حسین (ع) و یارانش نقش مهمی دارند و نباید در اشعار و مداحی‌ها خرافه‌گویی شود.

وی با اشاره به اینکه باید از خرافه‌گویی و بی سند حرف زدن‌ها در این ایام جلوگیری شود، اظهار کرد: متاسفانه برخی از سند‌های نامعتبر استفاده کرده و اقدام به مداحی می‌کنند و این در حالی‌است که دشمنان در تلاش هستند تا از تاثیرگذاری جلسات عزاداری بکاهند و این مجالس را آغشته به انحرافات کنند.

معاون تبلیغات اسلامی لرستان اضافه کرد: مداحان می‌توانند در اشعار خود حادثه کربلا، پیام و فلسفه آن‌را به‌درستی بیان کنند و آگاهی بخشیدن به جامعه و ارتقای سطح بصیرتی باید از اهداف آنان باشد.

غلامی با اشاره به اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین هدف امام حسین (ع) در واقعه عاشورا است، گفت: ایام محرم فرصتی است تا اهداف عاشورا بیان شود و باید در مراسم‌های مختلف عزاداری در این ایام از ورود خرافه‌گویی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/م

اهداف قیام عاشورا بیان شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار