اقامه نماز و بصیرت بزرگترین دستاورد قیام عاشورا

امام جمعه موقت یاسوج پیش از اقامه نماز ظهر عاشورا در مصلی امام خمینی یاسوج گفت: اقامه نماز و بصیرت افزایی بزرگترین دستاورد قیام امام حسین(ع)بود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   پیش از اقامه نماز ظهر عاشورا در مصلی امام خمینی یاسوج امام جمعه موقت این شهر درسخنانی به ابعاد معرفتی قیام امام حسین ( ع) اشاره کرد و گفت: ایستادگی در برابر ظلم، عدالت خواهی، امر به معروف و نهی از منکر و ولایت مداری بخش باطنی قیام امام حسین(ع) است که باید به آن توجه ویژه تری شود.

حجت الاسلام حسینی صدر بی بصیرتی مردم زمان آمام حسین (ع) و بی تفاوتیشان در مقابل طاغوت و بدعهدی به امامت و رهبری مسلمانان را عامل وقوع حادثه خونین عاشورا و شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و یاران با وفایش ذکر کرد و افزود: بی طرفی مردم در طول تاریخ ضربات سختی به دین زده و می زند .

وی ادامه داد: ملت انقلابی و معتقد ایران اسلامی امروز با خلق حماسه عاشورایی نشان دادند که موضع ولایت مداریشان را همیشه حفظ کرده و در مقابل ظلم و ستم و استکبار بی تفاوت نیستند و همواره در مسیر امام حسین(ع) قدم بر می دارند .

حجت الاسلام حسینی صدر با اشاره به اینکه یکی از اهداف قیام سید الشهدا(ع) احیاء دین و نماز است اضافه کرد: از جلوه‌های بی‌نظیر عاشورا، اقامه نماز اول وقت است همان گونه که امام حسین(ع) در عاشورا و در میان هیاهوی جنگی نابرابر، اقامه نماز اول وقت را بر هر چیز مقدم دانست و در زیر بارش تیر دشمن، نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.

 

انتهای پیام/ش

یکی از اهداف قیام سید الشهدا(ع) احیاء دین و نماز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.