یک طراح صحنه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نبود منابع مالی سینما را به سمت سفارشی سازی سوق می دهد

میرفخرایی معتقد است از زمانی که حمایت‌های مالی فارابی در فیلمسازی به حداقل رسید سینما برای نجات خودش به گیشه پناه آورد.

تاپ صبح*** متاسفانه شاهد نگاه‌های کوچه بازاری در سینما هستیم/ سینما برای نجاتش به گیشه پناه آورد چون...مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس باسابقه سینما و تلویزیون در خصوص پررنگ تر شدن تولید آثار شبه کمدی و سفارشی سازی طی چند سال اخیر در سینما به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: از زمانی که کمک‌های مالی فارابی برای فیلمسازی به حداقل رسید سینما برای نجات خودش به گیشه پناه آورد و همین باعث شد که فیلم‌های کم‌خرج با سوژه‌های سبک در سینما جا باز کنند و تهیه‌کنندگان برای منفعت به کارهای ساده رو آورند تا سریع‌تر به سود برسند که نتیجه آن این شد که فیلم های سبک کمدی و آپارتمانی به طور گسترده‌ای شکل گرفت.

وی افزود: اکنون بعد فرهنگی سینما کم‌رنگ شده و فیلم‌های شبه کمدی و آپارتمانی رشد پیدا کرده است و فیلمسازان  معیار خود را گیشه قرار داده اند نه سوژه و فیلم خوب.

وی ادامه داد: اینجاست که به صنعت سینما کم توجهی می‌شود و کارگردانان و عوامل خوب سینمای ما بیکار می‌شوند و بودجه‌ها به جای ساخت فیلم در جشنواره‌های رنگارنگ صرف می‌شود؛ در نتیجه برداشت غلطی از عملکرد سینما در غرب شکل می‌گیرد که بازتاب آن را در سریال‌های سوپرمارکتی می‌بینیم. 

وی درباره راه حل برون رفت از این جریان بیان کرد: باید نوع نگاه به سینما تغییر یابد و بدانیم فیلم فرهنگی خوب هم می‌تواند فروش داشته باشد چنانکه ما شاهد فروش بالای فیلم «هامون» و یا فیلم «شیر سنگی» و امثال آنها در برهه‌های مختلف زمانی بوده‌ایم.

میرفخرایی خاطرنشان کرد: متاسفانه کسانی به این صنعت راه یافته‌اند که کوچه بازاری فکر می‌کنند و همین امر باعث‌ شده سینمای ما سیر نزولی در پیش گیرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار