این ربات کیفیت رابطه عاشقانه‌تان را می‌سنجد!

گروهی از محققان توانستند الگوریتم پیچیده‌ای را برای یک ربات هوشمند طراحی کنند، به طوری که ربات رابطه عاشقانه افراد را سنجیده و درباره آینده‌شان نظر می‌دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جزئیاتی از مطالعه این محققان در مجله PLOS One منتشر شده است. در این تحقیق یک الگوریتم یادگیری ماشینی در ۱۳۴ جلسه روان‌درمانی میان زوج‌های مختلف حضور یافته و سپس طول رابطه عاشقانه هر کدام از این زوج‌ها را محاسبه کرده است. الگوریتم مذکور بیشتر از اینکه به کلمات بکار برده شده توجه کند، مدت زمان صحبت و لحن هر شخص را مورد مطالعه قرار داده است.

نتایج این تحقیق نشان داد زوج‌هایی که در روابط خود مشکل داشتند، پیش‌بینی آینده روابطشان از روی آکوستیک‌های صوتی بهتر از بررسی کدهای رفتاری انسانی است که در برخی مطالعات مورد استفاده قرار گرفته است.

تصور اینکه یک ربات رابطه عاشقانه افراد را با گوش دادن به گفتگوهای درون رابطه‌ای تجزیه و تحلیل کند و به شما بگوید که چه زمانی از همسرتان جدا می‌شوید، شاید کمی ناراحت‌کننده به نظر برسد، ولی اگر این مسئله را از این حیث مد نظر قرار دهید که هوش مصنوعی هم می‌تواند به شما بگوید که لحن گفتارتان چقدر برای ادامه رابطه مخرب یا سازنده است، قطعا می‌توان به بهبود رابطه عاشقانه کمک بسیاری کرد.

لحن صدای منفی، القاکننده حس عدم توجه یا عدم احترام است؛ حسی که برای این گونه روابط حکم سم را دارد. پس اگر در یک جلسه روان‌درمانی شرکت کردید و متوجه شدید که یک ربات، زمان پایان رابطه عاشقانه شما را اعلام می‌کند، همین اتفاق شاید عاملی شود برای اینکه در رفتار خود تجدید نظر و رابطه‌تان را حفظ کنید.

منبع:وب سایت کلیک 

انتهای پیام/

طراحی یک ربات هوشمند با قدرت سنجش عشق!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار