11راهکار طلایی جذب مخاطب/آراستگی ظاهری را حفظ کنید

با رعایت نکاتی ساده می توانید خود را در میان جمع دوستان و همکاران محبوب کنید.

روش هایی که اطرافیان را جذب شما می کندامین حق وردی روانشناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه همه افراد خواهان جذابیت و محبوبیت میان اطرافیان هستند، اظهار کرد: داشتن چهره ای مثبت به همراه لبخند، همچنین پرهیز از بحث و جدل حتی اگر نیمی از افراد با شما موافق نباشند، از جمله مهم ترین راه های برقراری رابطه دوستانه و محبوبیت در میان اطرافیان است.

حق وردی در ادامه گفت: استفاده از زبان بدن، ارتباط چشمی در هنگام صحبت با دیگران و حتی نحوه راه رفتن شما در اثبات اعتماد به نفستان به اطرافیان  بسیار مهم است.

این روانشناس با بیان اینکه پوشیدن رنگ های روشن موجب افزایش اعتماد به نفس و در نتیجه جذابیت بیشتر شما خواهد شد، تاکید کرد: داشتن وضع ظاهری آراسته و مرتب در جذب اطرافیان بسیار مهم است، زیرا هماهنگی و پاکیزگی ناخودآگاه باعث جذب مردم می شود، البته دقت داشته باشید که لباس های عجیب و غریب مانع این امر می شود و باید در نظر داشت آراستگی ظاهری فقط به پوشش ظاهری خلاصه نمی شود بلکه حرفهای زیبا، جملات مثبت، اعمال درست نیز باعث جذب اطرافیان می شود.

وی یادآور شد: گفتگو در مورد موضوعات مناسب نیز مهم است و باید در مورد موضوعاتی صحبت کنید که طرف مقابل به آنها علاقه دارد، حتی اگر خودتان هم علاقه ای به آن ندارید.

حق وردی تصریح کرد: هیچ گاه در مورد مسائل مختلف توضیح بیش از اندازه ندهید چون  ارزش گفته های خود را از بین می برید و این کار نشان دهنده این است که شما اعتماد به نفس پایینی دارید و به سختی می توانید باور کنید که دیگران حرف های شما را متوجه شده اند، همچنین ممکن است این سوء تفاهم را ایجاد کند که شما به مخاطبان خود اعتماد ندارید و تصور می کنید که آنها متوجه منظورتان نمی شوند و در نتیجه خودتان قصد تصمیم گیری به جای آن ها را دارید.

این روانشناس با اشاره به اینکه با صداقت از دیگران تعریف و تمجید کردن موجب ارتقای عزت نفس طرف مقابل می شود، گفت:  صدای خود را کنترل کنید زیرا برخی افراد در درون خود احساس ناامنی می کنند و در مورد چنین افرادی بیشتر باید دقت کرد و روان و سلیس با آنها صحبت کنید.

 انتهای پیام/

شاه کلید جذب مخاطب را دارید؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار