شهادت 12 غیرنظامی بر اثر حملات هوایی آمریکا در سوریه

نیروهای ائتلاف آمریکا به حومه شهر دیرالزور در شرق سوریه دست کم 12 غیر نظامی شهید شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از دیرالزور، در حملات هوایی جدید (به اصطلاح) نیروهای ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا به حومه شهر دیرالزور در شرق سوریه دست کم 12 غیر نظامی شهید شدند که اغلب آنان زن و کودک هستند.

منابع محلی و رسانه ای سوریه اعلام کردند جنگنده های ائتلاف آمریکایی در ادامه حملات به مناطق غیر نظامی و کشتار شهروندان سوری این بار نیز خانه های غیر نظامیان را در روستای بقرص فوقانی و شهر البوکمال در حومه دیرالزور بمباران کردند و 12 غیر نظامی را به شهادت رساندند.

منابع محلی و رسانه ای تاکید کردند جنگنده های ائتلاف آمریکا روز یکشنبه با بمباران بخش های مختلف شهر البوکمال 5 غیر نظامی را شهید کردند.

این منابع افزودند، هواپیماهای جنگی ائتلاف همچنین، با بمباران شهرک بقرص فوقانی در حومه شرقی دیرالزور 7 غیر نظامی را به شهادت رساندند.

منابع محلی و رسانه ای یادآور شدند بر اثر حملات هوایی امروز جنگنده های ائتلاف آمریکایی به البوکمال و روستای بقرص فوقانی همچنین 10 غیر نظامی زخمی شدند و خساراتی هم به تعدادی از خانه ها و اموال مردم وارد شد.

جنگنده های (به اصطلاح) ائتلاف آمریکایی که در اوت سال 2014 به شکل غیر قانونی و بدون موافقت شورای امنیت سازمان ملل متحد تشکیل شد چهارشنبه گذشته نیز شهرک الصور در حومه دیرالزور را با بمب های ممنوعه حاوی فسفر سفید بمباران و سه غیر نظامی را شهید و پنج تن دیگر را زخمی کردند.

جنگنده های ائتلاف آمریکایی سه شنبه هفته گذشته نیز با بمباران شهرک مرکدا در جنوب شهر الحسکه واقع در شمال شرق سوریه دست کم 9 غیر نظامی را به شهادت رساندند که 6 تن از آنان از اعضای یک خانواده آواره عراقی بودند که از موصل وارد سوریه شده بودند.

آمریکا مدعی است ائتلاف بین المللی تحت امر این کشور که در اوت سال 2014 و بدون موافقت شورای امنیت سازمان ملل متحد تشکیل شد، با عناصر داعش در سوریه و عراق می جنگند اما جنگنده های ائتلاف در این مدت بارها مراکز و تاسیسات زیر بنایی سوریه را منهدم کردند و صدها شهروند سوری را به شهادت رساندند.

 انتهای پیام/

حملات هوایی آمریکا در سوریه 12 شهید غیرنظامی بر جای گذاشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۱۶:۴۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
چرا هر روز هواپيماهاي امريكايي سوريه رو بمباران ميكنن از مسؤ لين كشور عزيزم ايران و همچنينين كشور روسيه كه تلاش بسياري داشتن ميخواهم باجديت وصريح ازسازمان بين المل انتقاد كند
آخرین اخبار