حاج روانبخش یکی، یکدانه کهگیلویه و بویراحمد

در شرایط سخت به ویژه محرومیت منطقه و دوران دفاع مقدس با محدودیت امکانات صادقی با تلاشی خستگی ناپذیر کار خود را ادامه داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  روانبخش صادقی متولد 1343 در باشت کهگیلویه و بویراحمد نخستین فعالیت‌های فرهنگی خود را از مسجد صاحب‌الزمان باشت آغاز و با حضور در راهپیمایی‌های پیروزی انقلاب به عنوان برنامه‌ریزی فرهنگی و شعارگوی راهپیمایان ادامه داد.

وی در اواخر دوران دانش‌آموزی خبرنگار آزاد صدا و سیمای گچساران و باشت و از سال 60 به عنوان نخستین خبرنگار صدا و سیمای استان در دفتر خبری تابع مرکز فارس فعالیت خود را آغاز کرد.

در شرایط سخت به ویژه محرومیت منطقه و دوران دفاع مقدس با محدودیت امکانات صادقی با تلاشی خستگی ناپذیر کار خبر رسانی را ادامه داد.

اعزام‌ها، همراهی کاروان‌ها، حضور در صحنه‌های دفاع مقدس همراه با سفر به مناطق روستایی و عشایری و تهیه گزارش و خبر و ارسال به مرکز فارس چهره و صدای حاج روانبخش را در بین مردم استان ماندگار کرد. 

گذراندن دوران خدمت سربازی در لباس مقدس سپاه با شروع فعالیت مستقل رادیویی استان در سالهای 64 و 65 با محدودیت امکانات تلاش وی برای رسالت بزرگ رسانه‌ای بیشتر شد.

حاج روانبخش پس از شروع فعالیت تلویزیونی استان نیز همچنان در عرصه گزارشگری و گویندگی به مردم شریف استان خدمت کرد.

در صحنه‌های رزم نیز روانبخش صادقی چهره‌ای شناخته شده بود و بیشتر رزمندگان استان از حضور وی خاطرات متعدد دارند.

وی معتقد است انگیزه و عشق با دل وحضور در کنار رزمندگان قوت قلبی در مقابل محدودیت امکانات و کمی تجهیزات بود که از وی خبرنگار حرفه‌ای و ماندگار ساخت.

وی گفت: با وجود یک دستگاه ضبط گزارشگری و یک دوربین 16 میلی‌متری کار اعزام‌ها، همراهی و حضور در دفاع مقدس را انجام دادم و تصاویر کنونی از رزمندگان استان که معتقدم که هنوز در آرشیوهای صدا و سیمای فارس از آنها وجود دارد حاصل آن فعالیت است.

 

روانبخش صادقی افزود: بارها به علت سماجت و علاقمندی به کار به ویژه در صحنه‌های رزم تا مرکز قرارگاه خاتم الانبیاء حضور پیدا کردم و خبرهای سراسری را تهیه و ارسال کردم که حضور من در آن مکان باعث تعجب فرماندهان شد.

وی گفت: تیپ مستقل 48 فتح پس از فعالیت تنها یگانی بود که خبرنگار مستقل داشت و با کمک به خبر رسانی سراسری کهگیلویه و بویراحمد در این عرصه نیز پیشگام بود.

صادقی که یادگار دفاع مقدس و در دوران‌های متعدد در این عرصه حضور داشت بیان کرد: در عملیاتهای مختلف بویژه کربلای‌های 4 و 5، والفجر8، بیت‌المقدس‌ها و نصرها در جنوب و غرب ثبت و ضبط کننده حماسه‌های جاوید فرزندان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

 

وی با تأکید بر دلاورمردی رزمندگان و سلحشوری مردم استان در آن دوران گفت: حضور در کنار شهدا، مشاهده جانباز شدن رزمندگان، اعلام خبرهای شهادت در رزم وهمچنین کمک به جبهه توسط گروه‌های مختلف صحنه‌های خاص اعزام از خاطرات ویژه وی از دفاع مقدس است.

روانبخش که هم اکنون در صدا و سیمای مرکز فارس مشغول و در بیشتر یادوارها و برنامه‌های مناسبتی و ویژه دفاع مقدس در استان حضور دارد گفت: ما جا ماندگانی از قافله شهادتیم.

وی گفت: علاوه بر آثار شهدا، خاطرات رزمندگان و آزادگان دفاع مقدس نتیجه تلاش رسانه‌ای فرصتی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده است.

انتهای پیام/غ

اولین خبرنگار کهگیلویه وبویراحمد در دوران دفاع مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.