قاضی زاده هاشمی:

ضرورت فرهنگ‌سازی برای توجه بیشتر مردم به سلامت شخصی/ تشکیل پرونده الکترونیک سلامت مورد توجه قرار گیرد

وزیر بهداشت در مطلبی با عنوان "هفته‌ای برای تکریم بزرگان" از ضرورت فرهنگ‌سازی برای توجه بیشتر مردم به سلامت شخصی خودشان خبر داد.

وزیر بهداشت:سالمندان، برکت جامعه‌اند/دین‌مان را به آنها ادا کنیموزیر بهداشتبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در مطلبی با عنوان "هفته‌ای برای تکریم بزرگان" در هفته بزرگداشت سالمندان در کانال تلگرامی‌اش آورده است: «از امروز هفته‌ای را آغاز می‌کنیم برای پاسداشت کسانی که دوران سالمندی را با همه شیرینی‌ها و تلخی‌هایش سپری می‌کنند؛ آنها که مایه برکت و نعمت جامعه ما بوده و هستند.

فصل سالمندی ویژگی‌های خاص خود را دارد و بر ماست که با مهربانی و صبوری، دین خود را به نازک دلانی که روزگاری چون کوه در برابر سختی‌های زندگی ایستادگی و ما را حمایت کرده‌اند، ادا کنیم.

 پیامد طبیعی برنامه‌های توسعه و پیشرفت نظام‌های سلامت، سالخوردگی ساکنان کره خاکی است

نکته‌ای که در این عرصه باید به آن عنایتی جدی داشته باشیم، اینکه پیامد طبیعی برنامه‌های توسعه و پیشرفت نظام‌های سلامت، سالخوردگی ساکنان کره خاکی است. از جمله تخمین زده می‌شود تا ۲۰ سال آینده بیش از ۱۵ درصد جمعیت کشور ما را سالمندان تشکیل دهند.

همچنین در جهان معاصر، افزایش کیفیت زندگی و مشارکت فعال اجتماعی در طول عمر، از نیازهای ضروری زندگی بشر محسوب می‌شود؛ به همین دلیل باید زیرساخت‌ها و خدمات به‌نحو مطلوب توسعه یابد و اجرای راهنماهای بالینی، ایجاد نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت مورد توجه قرار گیرد.

نکته مهم دیگر، فرهنگ‌سازی برای دقت و توجه بیشتر مردم به امر پیشگیری، حفظ و ارتقای سلامت شخصی است که نقش مهمی در داشتن نظام سلامتی کارآمد دارد.

امیدوارم با رعایت این موارد و تلاش برای تامین آینده‌ای بهتر برای سالمندان، نه در یک هفته که در تمام روزهای سال، دین خود را به این عزیزان ادا کنیم و از یاد نبریم که آنها ستون‌های تکرار ناشدنی خیمه خانه و خانواده ما هستند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار