ماجرای «شیاطین جلگه وحشت»

با دستگیری تعدادی از متهمان پرونده آدم ربایی و تجاوز به عنف در مشهد، ماجرای جلگه وحشت لو رفت.

ماجرای «شیاطین جلگه وحشت»به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سی و یکم تیر گذشته چند زن و مرد که مدعی بودند از چنگ «شیاطین جلگه وحشت» گریخته اند، هراسان خود را به ماموران انتظامی رساندند و پرده از ماجرایی وحشتناک برداشتند. این افراد که تنها آشنایی و رابطه دوستی با یکدیگر داشتند در اظهارات خود ادعا کردند: ما قصد داشتیم برای یکی از همراهانمان «جشن تولد» برگزار کنیم تا آن زن 35 ساله غافلگیر شود.

به همین خاطر به همراه چند نفر از آشنایان و دختر 15 ساله آن زن برنامه ریزی کردیم تا این «پارتی تولد» را در منطقه تفریحی شاندیز برگزار کنیم. این گونه بود که شش زن و دو مرد به راه افتادیم اما خودرو 206 برای عزیمت به شاندیز کافی نبود به همین خاطر از یکی دیگر از دوستان مان خواستیم به همراه ما در این جشن شرکت کند. او هم قبول کرد و چند نفر از ما داخل پراید نشستیم و حرکت کردیم اما در مسیر حرکت با یکی از دوستان مان که سوار بر موتورسیکلت بود روبه رو شدیم وماجرای جشن تولد را برایش بازگو کردیم.

«س» با شنیدن این حرف ها گفت: ما خانه ای ویلایی در جلگه بالای روستایی در منطقه ده غیبی داریم که کنار تپه واقع شده است و منظره ای زیبا دارد! می توانید از آن مکان برای برگزاری جشن استفاده کنید!! ما هم قبول کردیم و به همراه او به سمت روستای مذکور به راه افتادیم ولی بعد از طی مسافتی هوا تاریک شد و بعضی از زنانی که همراه مان بودند از رفتن به «خانه باغ جلگه ای» منصرف شدند، وقتی موضوع را با «س» درمیان گذاشتیم او اصرار می کرد که آن جا همه امکانات فراهم است و در واقع از بازگشت ما جلوگیری می کرد. در همین حال بود که ناگهان حدود 10 نفر که سوار بر یک دستگاه پراید و چند موتورسیکلت بودند با قمه و چوب و چماق اطراف مان را محاصره کردند و با تهدید به مرگ از ما خواستند به سوی «خانه باغ جلگه ای» حرکت کنیم.

یکی از آن ها که «م. غ» نام داشت برای عملی کردن تهدید خود ، با ته دسته کارد ضربه ای به سر «آ» زد. در حالی که دیگر چاره ای نداشتیم به همراه آن ها به سوی «خانه باغ جلگه ای» به راه افتادیم. هوا کاملا تاریک شده بود که ما را به آن خانه وحشتناک بردند. یکی از آن ها به زن 35 ساله ای که همراه ما بود، گفت: «تو باید قربانی دیگران شوی!» اگر به خواسته های ما تن بدهی با زنان و دختران دیگر کاری نداریم!! دو نفر از آن شیاطین، زن 35 ساله را به پشت خانه بردند و راننده پراید را نیز نزد خودشان نگه داشتند. ما هم از این فرصت استفاده کردیم و در تاریکی شب از آن جا گریختیم.

در پی اظهارات شاکیان، ماموران انتظامی بلافاصله مراتب را به قاضی سیدجواد حسینی (معاون دادستان مشهد) اطلاع دادند و بدین ترتیب با صدور دستورهای ویژه ای از سوی مقام قضایی، ماموران انتظامی شبانه وارد عملیات شدند. آنان وقتی خانه باغ جلگه ای را به محاصره درآوردند که تعدادی از متهمان با استفاده از تاریکی شب و فضای باز دشت از محل گریخته بودند.

در این میان راننده پراید به همراه مرد 45 ساله ای که مدعی بود فقط برای دوستانش مشروب به این مکان آورده است درحالی داخل باغ به دام افتادند که مشخص شد «شیاطین جلگه وحشت» لاستیک های پراید او را پنچر کرده اند تا نتواند از محل بگریزد. زن 35 ساله نیز که از چنگ «شیاطین جلگه وحشت» رها شده بود، از ماجرایی هولناک پرده برداشت و از تجاوز به عنف گروهی چهار نفره از متهمان سخن گفت.

با توجه به اهمیت وحساسیت موضوع و ادعاهای هولناک شاکیان، «قاضی غلامعلی صادقی» (دادستان مرکز خراسان رضوی) با صدور دستوراتی، خواستار پیگیری سریع ماجرا و دستگیری متهمان شد و به همین خاطر پرونده مذکور در شعبه 409 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و توسط قاضی «محمد دشتبان» رسیدگی شد.

تاکید دادستان برای برخورد قاطع با عاملان آدم ربایی و ادعای هولناک زن 35 ساله درباره «شیاطین جلگه وحشت» ، موجب شد تا مقام قضایی دستگیری متهمان فراری پرونده را به نیروهای عملیات ویژه مشهد بسپارد بنابراین گروه زبده ای از ماموران به سرپرستی سرهنگ بهرام‌زاده (رئیس اداره عملیات ویژه مشهد) و با نظارت و هدایت مستقیم سرهنگ محمد بوستانی (فرمانده انتظامی مشهد) تحقیقات پلیسی خود را در این باره آغاز کردند.

زن 35 ساله که برای روشن شدن برخی زوایای تاریک این پرونده دوباره به تشریح ماجرای «شیاطین جلگه وحشت» پرداخته بود در اظهاراتی تکان دهنده اضافه کرد: وقتی دو نفر از شیاطین مرا به پشت آن خانه بردند و حدود 45 دقیقه مرا آزار دادند، دیگر همراهانم از محل گریختند اما وقتی دوباره به داخل اتاق بازگشتیم دو نفر دیگر از آنان به طرز بی شرمانه ای به آزار من پرداختند .

وقتی به مرد 45 ساله که «و- ص» نام داشت و برای آن افراد شیطان صفت مشروب تهیه کرده بود، گفتم نگذارد بیشتر از این مرا آزار بدهند، با وقاحت گفت: تا حالا که تحمل کرده ای!! باز هم تحمل کن!

در پی اظهارات این زن جوان که مدعی بود همسرش پس از شنیدن ماجرای «شیاطین جلگه وحشت» دو بار دست به خودکشی زده است، ماموران عملیات ویژه در اقدامی هماهنگ و غافلگیرانه موفق شدند طی چند روز گذشته، برخی از عاملان اصلی پرونده آدم ربایی و تجاوز به عنف را دستگیر کنند. این افراد در مواجهه حضوری با زن 35 ساله، شناسایی و با صدور قرار قانونی از سوی قاضی دشتبان روانه زندان شدند تا تحقیقات بیشتری درباره زوایای تاریک این پرونده صورت گیرد.

در همین حال قاضی شعبه 409 مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد با تایید دستگیری تعدادی از متهمان این پرونده گفت: هنوز عملیات پلیسی با صدور دستورات ویژه قضایی برای دستگیری دیگر افراد فراری ادامه دارد.

قاضی دشتبان افزود: این افراد با عناوین اتهامی آدم ربایی ، قدرت نمایی با چاقو، تهدید، حبس غیرقانونی، ایراد صدمه بدنی و شرب خمر روبه رو هستند اما رسیدگی به اتهام تجاوز به عنف گروهی در صلاحیت دادگاه کیفری یک است که اقدامات لازم در این زمینه صورت می گیرد.

بنابراین گزارش، معاون دادستان مشهد نیز با تاکید بر برخورد قاطع دستگاه قضایی با عوامل ایجاد احساس ناامنی در جامعه گفت: برخی جرایم از رعایت نشدن اصول اخلاقی، ضعف ایمان و ارتباطات خارج از عرف سرچشمه می گیرد که گاهی به جرایم خطرناک منجر می شود بنابراین تقویت اعتقادات مذهبی و رعایت اصول شرعی و اخلاقی تنها پناهگاهی است که می تواند انسان را در برابر هجمه های گناه محفوظ نگه دارد.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

ماجرای شیاطین جلگه وحشت چه بود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار