اردبیل میزبان رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی کشور

دبیر هیأت کشتی استان اردبیل گفت: رقابت‌های گروه "ب" کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی کشور در مهرماه سالجاری در سالن 2 هزار نفری شهید ایرج آسمان اردبیل برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، نادر مشروطی دبیر هیأت کشتی استان اردبیل درباره میزبانی کشتی گروه "ب" آزاد و فرنگی قهرمانی کشور، اظهار کرد: این رقابت‌ها 17 تا 22 مهرماه امسال در سالن 2 هزار نفری شهید ایرج آسمان اردبیل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حساسیت این دوره از رقابت‌ها، افزود: اردبیل سابقه برگزاری مسابقه قهرمانی کشوری را داشته است و باید با برنامه‌ریزی‌های جامع و دقیق نشان دهیم برای پیشرفت کشتی تلاش می‌کنیم که این تنها در حد شعار نیست بلکه عملکردمان این را اثبات می‌کند.

دبیر هیأت کشتی استان اردبیل ادامه داد: با مدیرکل ورزش و جوانان استان و اعضای هیأت کشتی اردبیل جلسات متعددی برگزار کردیم و با نزدیک شدن به زمان رقابت‌ها باز هم جلساتی خواهیم داشت تا در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور نقصی نداشته باشیم که در این راستا اقداماتی برای جذب اسپانسر صورت گرفته است.

 

برگزاری مسابقات همیشه به نفع کشتی استان است

مشروطه با اشاره به برگزاری مسابقات کشتی تدارکاتی گفت: برگزاری رقابت‌های دوستانه و تدارکاتی همیشه به نفع کشتی استان است زیرا ورزشکار با نحوه مبارزه بیشتر آشنا می‌شود و از سویی ترس و استرس آنها در مسابقه اصلی از بین می‌رود.

وی ادامه داد: در مسابقات تدارکاتی مربیان هم به نقاط ضعف و قوت خود پی می‌برند و اگر بتوانند در مسابقات از نحوه کشتی شاگردان خود فیلم یا نت ‌بردارند، کشتی‌گیر با یک‌بار بازبینی کار خود می‌تواند ایرادهای فنی را اصلاح کند و در مسابقات آینده از تکرار این اشتباهات بپرهیزد.

مربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی ایران تصریح کرد: برای افزایش اعتمادبه‌نفس کشتی‌گیران از مربیان باتجربه در اردوهای آماده‌سازی استفاده کردیم که امیدوارم اگر اتفاق خاصی نیفتد در مسابقات گروه ب کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی کشور، تیم کشتی اردبیل در هر دو رشته بر سکو قرار بگیرد.

 

قبل از برگزاری مسابقات باید زمان دقیق آن به مربیان ابلاغ شود

دبیر هیأت کشتی استان اردبیل عنوان کرد: قبل از برگزاری مسابقات تدارکاتی باید زمان دقیق آن به مربیان ابلاغ شود تا همکاری بیشتری داشته باشند زیرا با عدم همکاری مربیان طبق آیین‌نامه انضباطی فدراسیون کشتی رسیدگی خواهد شد.

وی اذعان داشت: با برگزاری مسابقات کشتی آزاد و فرنگی خردسالان تمام موجودی ما در این رده سنی مشخص شد که بر این اساس لازم است کمیته استعدادیابی فعالیت خود را افزایش دهد تا کشتی‌‌گیران جدیدی را برای کشتی جذب کنیم.

 

کارگاه دانش‌افزایی کشتی به دلیل کاهش مربیان این رشته ورزشی در کشور برگزار می‌شود

مشروطه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره برگزاری کارگاه دانش‌افزایی مربیان، گفت: این دوره کارگاه‌ها به دلیل کاهش مربیان این رشته ورزشی در کشور برگزار می‌شود و اساتیدی که به عنوان مدرس انتخاب‌ شده‌اند از میان افرادی با دانش فنی هستند که سال‌های سال در تیم‌های ملی و کمیته مربیان کشور حضور داشته‌اند.

وی ادامه داد: کارگاه دانش‌افزایی کشتی فرنگی به میزبانی اردبیل برگزار شد که از سطح کیفی بالایی برخوردار بود و مربیان نیز مشارکت خوبی داشتند اما آن دسته از مربیانی که حضور نداشتند احتمالا" علاقه‌ای به یادگیری ندارد که اگر در مرحله بعدی شرکت نکنند دفترچه مربیگری‌ آنان باطل خواهد شد.

مدرس فدراسیون کشتی اظهار کرد: جای خوشحالی است که در این دوره تمام مربیان فعال کشتی فرنگی استان اردبیل در کارگاه دانش افزایی حضور داشتند و این نشانگر علاقه مربیان به افزایش دانش فنی در مربیگری است.

 

آماده برگزاری کلاس‌های تئوری و عملی توسط اساتید بومی هستیم

مشروطه درباره کلاس‌های دانش‌افزایی برای مربیان کشتی استان گفت: اگر مربیان به کلاس‌های دانش‌افزایی علاقه‌مند باشند حتماً از اساتید تحصیل‌کرده کشتی استفاده خواهیم کرد اما تا این لحظه در این زمینه به هیأت کشتی مراجعه‌ای نشده است.

وی اضافه کرد: درباره برگزاری کلاس برای افزایش دانش فنی مربیان نظیر برنامه‌نویسی کشتی و علم تمرین که مقوله‌ای خاص در این رشته ورزشی است، صحبت‌هایی با اساتید دانشگاهی قهرمانان کشتی شده است.

دبیر هیأت کشتی استان اردبیل تشریح کرد: حتماً باید اتاق فکری در هیأت کشتی تشکیل شود و از کارشناسان کشتی، تربیت‌بدنی، مربیان باتجربه، تحلیل‌گران و افراد شاخصی که در تیم‌های ملی حضورداشته‌اند بهره برد که البته این‌گونه افراد در استان اردبیل کم نیستند.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار