عزاداران حسینی در سیستان و بلوچستان 2873 واحد خون اهدا کردند

مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: عزاداران حسینی در سیستان و بلوچستان 2873 واحد خون اهدا کردند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: مردم خداجو و عزادار این استان از اول ماه محرم تا عاشورای حسینی با مراجعه به هفت پایگاه ثابت و سیار انتقال خون 2 هزار و 873 واحد خون اهدا کردند.


سهیلا خسروی افزود: در این مدت سه هزار و 616 نفر به پایگاههای انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد 2 هزار و 873 نفر موفق به اهدای خون شدند.


وی ادامه داد: 240 نفر از اهدا کنندگان خون استان در این مدت زنان بودند که 174 نفر آنان برای نخستین بار این کار خداپسندانه را انجام دادند.


وی با قدردانی از مردم خداجوی استان گفت: همچنین در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نیز هزار و 561 نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که هزار و 251 نفر آنان موفق به اهدای خون شدند.


مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان با بیان اینکه روزانه افزون بر 330 واحد خون و فرآورده های خونی در استان مورد نیاز است گفت: سه هزار بیمار تالاسمی، افزون بر 700 بیمار دارای اختلال نادر خون ریزی دهنده، بیماران دیالیزی، حوادث و سوانح و غیره در استان نیازمند اهدای خون هموطنان هستند.


وی دارا بودن حداقل وزن 50 کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل 18 سال تمام و حداکثر 60 سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط فردی اهدا کننده خون ذکر کرد.

انتهای پیام/گ

اهدا خون توسط عزادارن حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار