اشک بر مصیبت امام حسین (ع) تمام آلودگی‌ها را پاک می کند

آیت الله میرباقری با بیان این که انبیاء اولوالعزم بر مصائب سیدالشهدا گریستند،گفت:اشک بر مصیبت امام حسین (ع) تمام آلودگی‌ها را پاک می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ آیت‌الله میرباقری امشب به مناسبت شام غریبان که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به این سؤال که آیا در روز عاشورا امام حسین (ع) پیروز شد یا بنی‌امیه، اظهار داشت:اهداف امام حسین (ع) بعد از هزار و 400 سال هنوز روشن است درصورتی‌که نامی از یزید و یزیدیان وجود ندارد.

وی بابیان اینکه شور و موجی که در اربعین حسینی و عاشورا دیده می‌شود در هیچ کجای دنیا نظیر ندارد، افزود: واقعه عاشورا یک حادثه یک‌روزه و تک بعدی نبوده، بلکه حادثه عاشورا تمام عوالم را متأثر کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: هنگام خواندن زیارت عاشورا متوجه می‌شویم که افراد مقابل امام حسین (ع) فقط بنی‌امیه نبودند بلکه تمام پیشینیان و پیروان آنان نیز در این امر سهیم بودند.

آیت الله میرباقری جنگ عاشورا را ادامه‌دار خواند و بیان کرد: عاشورا قبل از آنکه یک جنگ نظامی و سخت باشد یک جنگ فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه هدف امام حسین (ع) نهی از منکر بود، تصریح کرد: عبودیت، بندگی، از بین بردن فساد، نهی از منکر و برگرداندن معروف در جامعه ازجمله اهداف امام حسین (ع) بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری یکی دیگر از اهداف امام حسین (ع) را برگرداندن جامعه برمدار توحید خواند و ادامه داد: جامعه‌ای که برمدار توحید و نبوت باشد بر حق است و جامعه‌ای که از این مدار بیرون باشد قطعاً از حق نیز خارج است.

آیت الله میرباقری بابیان اینکه باوجود داستان سیدالشهدا (ع) هیچ مؤمنی جهنمی نمی‌شود، ابراز کرد: سیدالشهدا (ع) در هنگام حیاتشان طوری عمل کردند که هیچ مؤمنی جهنمی نمی‌شود و در غیر مؤمنین هم اگر نقطه امیدی بود، آنان را به راه راست هدایت می‌کردند.

وی  گریه بر امام حسین (ع) را پاک‌کننده همه آلودگی‌ها دانست و خاطرنشان کرد: مصیبت وارده بر سیدالشهدا (ع) این‌قدر سنگین بود که همه انبیاء اولوالعزم برای ایشان گریستند.

انتهای پیام/ش

تمام انبیای اولوالعزم در مصیبت سیدالشهدا(ع)گریستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار