سرلشکر باقری بعداز دیدار با همتای ترک:

ایران و ترکیه همکاری‌های نظامی خود را گسترش می‌دهند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مواضع مشترک ایران و ترکیه درباره همه پرسی کردستان عراق، گفت: نیروهای مسلح دو کشور از این پس همکاری های بیشتری در رزمایش‌های مشترک خواهند داشت.

همکاری های نظامی ایران و ترکیه افزایش می‌یابدبه گزارشحوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پس از دیدار با ژنرال حلوصی آکار رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امیدورام این سفر موجبات نزدیکی نیروهای مسلح دو کشور و تقویت همکاری ها شود.

وی افزود: در خصوص تهدیدات مشترک دو کشور از جمله موضوع همه‌پرسی کردستان عراق که دو کشور مواضع مشترکی مبتنی بر حفظ تمامیت ارضی عراق دارند، مذاکرات انجام شد.

باقری ادامه داد: در خصوص توفیقات ارتش سوریه و هم پیمانان در پیروزی علیه داعش تبادل نظر شد تا شاهد رهایی این کشور از پدیده تروربسم باشیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در خصوص مبارزه با تروریسم و امنیت مرزهای مشترک و همکاری نیروهای مسلح دو کشور و کشورهای مسلمان برای کمک به مسلمانان مظلوم میانمار نیز مذاکراتی انجام شد.

سردار باقری بیان داشت: نیروهای مسلح دو کشور از این پس همکاری‌های بیشتری در زمینه های آموزشی و رزمایش های مشترک خواهند داشت که با سفر آینده آقای اردوغان این همکاری ها بیشتر خواهد شد.

ژنرال خلوصی آکار نیز در این نشست با تشکر از دعوت سردار باقری جهت سفر به ایران، گفت: ترکیه و ایران سابقه دوستی و برادری دیرینه و تاریخی دارند.

وی افزود: در چارچوب مشترکات به طور متقابل برای موضوعات منطقه ای همکاری خواهیم کرد و علاوه بر همکاری های سیاسی و اقتصادی تلاش داریم همکاری های نظامی را نیز گسترش دهیم.

آکار خاطرنشان کرد: برای مبارزه با تروریسم و امنیت مرزها به طور ویژه همکاری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۳:۲۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
تاریخ هم بخونیم باز سابقه دوستی با ترکیه رو درک نمیکنم اگه برادر تاریخ دانی پیدا شد که تاریخ رو خونده چه تاریخ اسلامی چه غیر اسلامی سابقه دوستی ای در ایران و ترکیه دید لطفا منو از جاهلیت نجات بده تشکر
آخرین اخبار