شاهانی خبر داد:

آخرین جزئیات تکمیل ظرفیت مقاطع ارشد و دکترای96 دانشگاه آزاد

رئيس مرکز سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد اسلامی از آخرین جزئیات تکمیل ظرفیت مقاطع ارشد و دکترای ۹۶ این دانشگاه خبر داد.

آخرین جزئیات تکمیل ظرفیت مقاطع ارشد و دکترای96 دانشگاه آزادبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  امیررضا شاهانی رئيس مرکز سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری که امروز  برگزار شد در خصوص آخرین جزئیات تکمیل ظرفیت مقاطع ارشد و دکترا ۱۳۹۶ دانشگاه آزاد اسلامی گفت: متقاضیان می‌توانند از امروز دوشنبه ۱۰ مهر با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی پس از مطالعه دفترچه راهنما و تهیه کارت اعتباری نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند که این امکان تا ساعت 24 روز جمعه 14 مهر 96 ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به درخواست تعداد زیادی از متقاضیان ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی پیوسته امکان ثبت‌نام در تعدادی از این رشته‌ها در واحدهای دانشگاهی خارج از استان تهران که ظرفیت ثبت‌نام آنها تکمیل شده، فراهم شده است.

رئيس مرکز سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد اسلامی افزود: امکان ثبت‌نام در سایر رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته که تاکنون ظرفیت ثبت‌نام آنان تکمیل نشده است، وجود دارد.

شاهانی تصریح کرد: امکان ثبت‌نام در سایر رشته محل‌های خارج از لیست اعلام شده در این نیمسال فراهم نیست و در خصوص شرایط ثبت‌نام رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در نیمسال دوم 96,97 اطلاع‌رسانی می شود.

وی افزود: ظرفیت برخی رشته محل‌های دانشگاه آزاد تکمیل و این رشته‌ها از لیست رشته های اعلامی برای تکمیل ظرفیت خارج شده اند.

رئيس مرکز سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: نتایج تکمیل ظرفیت مقطع ارشد و دکتری این دانشگاه یکشنبه 16 مهر ماه سال جاری اعلام خواهد شد؛ حدود 2 هزار و 100 نفر در مرحله تکمیل ظرفیت مقطع دکتری پذیرفته می‌شوند.

وی در ادامه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد و دکترا را طبق قانون سنجش و پذیرش مجلس اعلام و عنوان کرد: در جلسه روز چهارشنبه پنجم مهر ماه که با سرپرست وزارت علوم برگزار شد، مجوز آن از سوی این وزارتخانه صادر شد؛ داوطلبان در مقطع دکترا نیز می‌توانند در 20 رشته محل و در مقطع کارشناسی ارشد در 100 رشته محل ثبت نام تکمیل ظرفیت خود را کامل کنند.

ابلاغ شیوه نامه دوره دکترا دانشگاه آزاد  به تمام واحدها

شاهانی به تعداد رشته‌های مجاز به تکمیل ظرفیت در مقطع کارشناسی ارشد اشاره کرد و گفت: در مقطع کارشناسی ارشد، داوطلبان در هفت رشته پزشکی، دندانپزشکی، ، پزشکی، داروسازی، هوشبری، پرستاری و تغذیه می‌توانند تکمیل ظرفیت داشته باشند.

رئيس مرکز سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد اسلامی ارتقاء کیفیت را در این دانشگاه مهم تلقی کرد و گفت: سیاست مدیریت این دانشگاه ارتقای کیفیت است، به طوری که در پذیرش دانشجو نیز این کیفیت را لحاظ کردیم.

وی یادآورشد: امسال هم ظرفیت پذیرش دانشجویان در مقطع دکترا را نسبت به سال گذشته به یک چهارم رساندیم و ظرفیت دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد را هم کاهش داده ایم.

شاهانی بیان کرد: شیوه نامه دوره دکترا دانشگاه آزاد نیز به تمام واحدها ابلاغ شده است و بر این اساس اعضای هیئت علمی که قصد دارند هدایت رساله دکترا را به عنوان استاد راهنما بر عهده بگیرند باید استادیار باشند و حداقل سه سال سابقه تدریس در دوره کارشناسی ارشد را در کارنامه خود داشته باشند،  علاوه بر این موارد باید حداقل 2 پایان نامه کارشناسی ارشد را هدایت و 2 مقاله علمی در مجلات علمی پژوهشی یا آی اس آی به چاپ رسانده باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار